استاندار خوزستان: اعتماد به صیانت آرا حضور حداکثری مردم را رقم می زند / ۸۰ هزار میلیارد برای احیای کارون اختصاص یافت

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: استاندار خوزستان گفت: اگر مردم اعتمادشان نسبت به صیانت از آرائشان در انتخابات جلب شود حضوری حد اکثری در انتخابات خواهند شد.

به گزارش ایرنا عبدالحسن مقتدایی چهارشنبه در نشست بررسی راهکارهای تحقق مشارکت حداکثری مردم در انتخابات در سرسرای شهید هاشمی استانداری خوزستان اگر مردم بدانند که رای آنها صیانت می شود، با هدف تغییر یا حمایت وارد صحنه می شوند.
وی ادامه داد: مردم گاه برای حمایت از حزبی وارد می شوند و گاه برای تغییر که هر وقت حضور گسترده در انتخابات اتفاق افتاد، با هدف تغییر بوده است.
استاندار خوزستان همچنین گفت: زمانی نیز برای حمایت وارد می شوند که اگر تشکلی در مرحله نخست موفق عمل کند، انتخابات در مرحله دوم معمولا برای استمرار رای حضور مردم را شاهد خواهیم بود.
مقتدایی با بیان اینکه مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی به دنبال تغییر هستند، یادآور شد: معمولا درصد قابل ملاحظه ای از چهره های مجلس شورای اسلامی در هر دوره با دوره قبل متفاوت است و این تغییر حساسیت ایجاد می کند و دقت و مراقبت می طلبد که باید فضا را به گونه ای فراهم کرد که مکانی برای اظهار نظر وجود داشته باشد.

*مروج همدلی و همزبانی باشیم

استاندار خوزستان در خصوص اعتراض ها و حرف هایی که از تشکل های مختلف در نشست مطرح شد، اظهار کرد: این اعتراضها و بلند شدن ها در جمع رسمی نشان از توسعه نیافتگی است.
وی افزود: باید کمی همدیگر را تحمل کنیم و اگر قرار است مروج همزبانی و همدلی باشیم و خودمان نتوانیم زیر یک سقف قرار بگیریم، انتظار همزبانی و همدلی داشتن از مردم شعاری بیش نیست.
مقتدایی گفت: زمانی که مقامات رسمی در کنار احزاب و تشکل ها قرار بگیرند، آن نشست رسمی است و مطالبی که رد و بدل می شود نباید موجب دلخوری و هتک حرمت شود.

*تالار گفت و گو مکانی برای اظهارنظرهای نه تنها سیاسی

وی با اشاره به ایجاد تالار گفت وگوی شهروندی در استان خوزستان یادآور شد: با این تالار به دنبال ایجاد فضایی برای مباحثه هستیم که اگر اظهار نظری صورت گیرد، نزدیک به انتخابات رنگ و بوی انتخاباتی به خود نگیرد.

*۸۰ هزار میلیارد برای احیای کارون اختصاص یافت

مقتدایی استان خوزستان را در زمینه همدلی و همزبانی موفق دانست و گفت: با این همدلی و همزبانی اکنون صدر تا ذیل نظام موافقت کردند که برای احیای رودخانه کارون از شمال خوزستان تا دهانه بهمنشیر ۸۰ هزار میلیارد ریال در برنامه ششم توسعه تصویب شود.
وی افزود: در بخش دیگر برای مناطق محروم استان ردیف ۲۰ هزار میلیارد ریالی درنظر گرفته شده که این ۱۰۰ هزار میلیارد ریال معادل بودجه چند سال استان است.
مقتدایی همچنین در خصوص طرح ۵۵۰ هزار هکتاری تسطیح اراضی مقام معظم رهبری گفت: این طرح تنها طرحی است که مقام معظم رهبری شخصا ترسیم کردند و ۱٫۵ میلیارد دلار با موفقیت تمام به این طرح اختصاص یافت.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.