آخرین آمار ثبت نام کنندگان انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی/ وجود سه میلیون و ۳۴۰ هزار نفر واجد شرایط رای در خوزستان

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: ثبت‌نام کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی که به ترتیب از روز ۲۶ و ۲۸ آذرماه شروع شده است، تا دوم و چهارم دی‌ماه ادامه دارد. در روزهای گذشته کاندیداهای زیادی برای حضور در این دو مجلس ثبت‌نام کردند و این روند تا زمان مقرر ادامه خواهد داشت.

آخرین وضعیت ثبت‌نام‌ها کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری در پنجمین روز و مجلس شورای اسلامی در سومین روز به شرح زیر است:

 

تعداد افرادی که در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه خوزستان اقدام به ثبت‌نام کردند، تا پایان روز پنجم ۱۶ تن است که اسامی آن ها به شرح زیر است:

۱-آیت الله کعبی

۲-آیت الله فرحانی

۳-آیت الله شفیعی 

۴-آیت‌الله حسن زاده

۵-آیت الله موسوی جزایری 

۶-آیت الله حیدری 

۷-حجت الاسلام مرمضی

۸-حجت‌الاسلام مردانه

۹- حجت‌الاسلام مروجی‌طبسی

۱۰- حجت‌الاسلام جعفری

۱۱- حجت‌الاسلام تابش

۱۲- حجت‌الاسلام مهدوی

۱۳- حجت‌الاسلام آلیا

۱۴ حجت‌الاسلام حریصی

۱۵- حجت‌الاسلام رضایی‌راد

۱۶- حجت‌الاسلام موسوی‌نژاد

 

فرج‌الله خبیر، رییس ستاد انتخابات خوزستان در خصوص آخرین اخبار ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان، عنوان‌کرد: تاکنون ثبت نام ۱۹۷ تکمیل و ثبت نام ۱۵ نفر دیگر در حال تکمیل است و به نظر می رسد تا پایان وقت اداری ۲۱۲ تن در استان در دهمین دوره انتخابات ثبت نام کنند.

وی افزود: تاکنون مجموع افرادی که در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه اهواز اقدام به ثبت‌نام کرده‌ا‌ند ۵۷ نفر هستند.
خبیر گفت: در مجموع دو هزار و ۹۵۰ شعبه رای گیری در خوزستان درنظر گرفته شده که ۲۳۰ شعبه مشکل آنتن دهی دارند.
رئیس ستاد انتخابات خوزستان بیان کرد: همچنین مقرر شده که چند فرمانداری در خوزستان با همکاری یکدیگر یک حوزه انتخاباتی را تشکیل و پوشش دهند.

وی اظهار کرد: بالغ بر سه میلیون و ۳۴۰ هزار نفر واجد شرایط رای دادن در خوزستان است اما هنوز آماری از رای اولی ها اعلام نشده است.
وی گفت: بیشترین ثبت نام نامزدها در حوزه انتخابیه اهواز و کمترین در شادگان با ثبت نام یک نفر بوده است.

وی اظهارکرد: نامزدهای انتخاباتی مجاز به تبلیغات در فضای مجازی نیستند و گروه هایی تعیین شده است که در فضای مجازی بر عملکرد نامزدها نظارت داشته باشند.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان همچنین با اشاره به انتخابات الکترونیکی افزود: مصوب شده که هشت حوزه انتخابیه از جمله پنج کلان شهر انتخابات را به صورت الکترونیکی انجام دهند ، که حوزه انتخابیه اهواز، باوی، حمیدیه و کارون انتخابات نیز یکی از آنها است.

خبیر ادادمه داد:۳۵ گروه و حزب در استانداری خوزستان برای فعالیت در انتخابات در این استان ثبت نام و مجوز دریافت کرده اند؛ خیلی از احزاب کشوری شعب خود را در خوزستان فعال کردند.

پنجمین دور انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان هفتم اسفند امسال در سراسر کشور برگزار می شود.

ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان از پنجشنبه گذشته، و مجلس شورای اسلامی از شنبه گذشته آغاز شده که تا یک هفته ادامه دارد.

** عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.