استاندار خوزستان: با متخلفان بازار نادری برخورد قاطع صورت می گیرد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: استاندار خوزستان از اجرای مرحله نخست ساماندهی دستفروشان تا دو هفته آینده در اهواز خبر داد و گفت: با متخلفان بازار نادری برخورد قاطع صورت می گیرد.

عبدالحسن مقتدایی شنبه شب در نشست ساماندهی دستفروشان که در سالن جلسات فرمانداری اهواز تشکیل شد، برخورد نامناسب با پدیده دستفروشی را باعث ناهنجاری های دیگر و گسترش آن در شهر دانست و افزود: بر همین اساس طرحی در حال تهیه است که ساماندهی دستفروشان در دو مرحله ضربتی و میان مدت به اجرا در می آید.

وی اضافه کرد: مرحله نخست طرح به صورت ضربتی تا نیمه اول دی ماه اجرا می شود که طی آن با متخلفان در بین دستفروشان و اصناف و خاطیان در بین عوامل دستگاه های اجرایی برخورد می شود.
استاندار خوزستان گفت: لازمه اجرای این طرح تفکیک دستفروشان واقعی از کسانی است که باج گیر و متخلف هستند و یا اجناس غیرمجاز می فروشند.
مقتدایی با بیان اینکه در این مرحله وضعیت موجود حفظ شده و در عین حال از گسترش دستفروشی جلوگیری می شود، گفت: فعلا قصد جمع آوری دستفروشان را نداریم و در ابتدا باید تعهدات دستگاه ها عملی و نقص های مدیریت شهری مرتفع شود.

استاندار خوزستان با انتقاد از عملکرد برخی مدیران افزود: طبق گزارش های دریافتی تعدادی سودجو و باج گیر در گسترش پدیده دستفروشی در خیابان نادری دست دارند و منطقه را قرق کرده اند و از سوی دیگر برخی کسبه فضای روبه روی مغازه های خود را به دستفروشان اجاره می دهند و به همه اینها باید عوامل متخلف در دستگاه ها و نهادها را اضافه کرد که در واقع مدیریت نکردن این معضلات باید ننگ نامیده شود، نه افرادی که برای تامین حداقل روزی خود بساط پهن می کنند.

وی خاطرنشان کرد: مرحله دوم طرح به صورت میان مدت و طی شش ماه به اجرا در می آید که در آن بازارچه ها و محل های مورد نیاز دستفروشان شناسایی و ساماندهی می شوند.

مقتدایی همچنین تصریح کرد: وضعیت فعلی دستفروشی ننگ برای متصدیان و مدیرانی است که نتوانسته اند به وظایف خود عمل کنند، نه آنهایی که با بساط کردن دنبال تامین معیشت شرافتمندانه و حلال هستند.
وی تعارضات موجود در شرایط استان را عامل ایجاد دستفروشی دانست و گفت: از هم پاشیدن دو کانون اقتصادی در آبادان و خرمشهر که این دو شهر را از مهاجرپذیر به مهاجرفرست تبدیل کرده به دلیل یک مشکل ملی است که نتیجه آن بوجود آمدن شهرک ها و مناطق حاشیه و پدیده دستفروشی در اهواز و دیگر شهرهای استان شده است.

مقتدایی اضافه کرد: مرحله نخست طرح با محوریت معاونت سیاسی اجتماعی استانداری، پیگیری اخذ مجوزهای لازم با محوریت شورای برنامه ریزی و برخورد با متخلفان با محوریت معاونت امنیتی انجام می شود.
وی در ادامه با اشاره به طرح جمع آوری منازل جنگ زدگان در کوی سپیدار اهواز اظهار کرد: این طرح ۱۶ سال پیش با تعامل مردم حل شده و برخوردهایی که صورت گرفته با متخلفان بوده و با مردم تعارضی نداشتیم.

بر اساس این گزارش، اخیرا کسبه بازار نادری در اعتراض به حضور دستفروشان، سه روز بازار را تعطیل کرده و در مقابل فرمانداری و شورای شهر تجمع کردند. در پی این اعتراضات استانداری تهیه طرح ساماندهی دستفروشان را در برنامه قرار داده است.
ساماندهی دستفروشان پیش از این چندین بار به صورت مقطعی از سوی شهرداری اجرا شده اما به دلیل کار غیرکارشناسی و برخورد قهری نتیجه لازم به دست نیامده است.

** عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.