با کاریابی‌های بدون مجوز خوزستان برخورد می شود

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: کاریابی‌هایی که بدون مجوز در فضاهای مجازی و عمومی اقدام به اخذ مبالغ و جمع آوری مدارک افراد جویای کار می‌کنند مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

به گزارش فارس، هوشمند صفایی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برخی افراد در اقداماتی غیرقانونی به نام کاریابی با اخذ مدارک از کارجویان مبالغی را نیز از آنان اخذ کرده‌اند.

وی اضافه کرد: این کار بدون مجوز اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان انجام شده و کاملا غیر قانونی است و افراد متخلف به حساب می‌آیند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان افزود: کاریابی‌های غیرمجاز به رغم اخذ مبلغ از متقاضیان کارجو، اطلاعات افراد را جمع آوری کرده و مورد سوء استفاده قرار می‌دهند.

صفایی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های جدیدی که در این اداره کل انجام شده، برای صیانت از اشتغال، کاریابی‌ها مجددا ساماندهی شوند.

وی تصریح کرد: مقابله با سوء استفاده‌هایی که با نام کاریابی‌ها انجام می‌شود به دلیل اهمیت این مراکز در تامین اشتغال واقعی برای مردم استان و تاکید استاندار بر تقویت کاریابی‌ها انجام می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: به موازات تقویت کاریابی‌ها برای مدیریت فرصت‌های اشتغال و ایجاد عدالت شغلی و پیشگیری از سوء استفاده‌های احتمالی تمام افرادی که با عنوان کاریابی در فضای مجازی اقدام به کاریابی می‌کنند شناسایی و با آنان برخورد قانونی می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان در پایان یادآور شد: تاکنون چند مورد شناسایی شده و پس از این که از فعالیت آنها اطمینان حاصل شد معرفی می‌شوند تا مردم به این مراکز غیر مجاز مراجعه نکنند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.