خوزستان در فهرست پرخطرهای وزارت بهداشت/ خودداری دانشگاه علوم پزشکی اهواز از اعلام وضعیت هشدار در استان

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: با وجود اعلام وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی مبنی بر احتمال شیوع بیماری آنفلوانزا در خوزستان، تاکنون حالت هشدار در این استان اعلام نشده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: با توجه به هشدار وزارت بهداشت، انتظار می رفت که دانشگاه علوم پزشکی اهواز شرایط هشدار اعلام می کرد تا اقدامات پیشگیرانه انجام و بتوان موارد ابتلا به بیماری را به حداقل رساند، اما این اقدام تاکنون انجام نشده است.
هاشم بالدی گفت: وظیفه اعلام تعداد بیماران احتمالی بر عهده دانشگاه علوم پزشکی اهواز است و تاکنون گزارشی درباره ابتلا به این بیماری از سوی این دانشگاه اعلام نشده است.
وی افزود: بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی اهواز شرایط عادی است و موارد ابتلا به بیماری آنفلوانزا نیز همانند سال های گذشته است.
شکراله سلمان زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دیروز شیوع آنفلوانزا را در خوزستان رد کرده و گفته بود: در خوزستان، نوع جدیدی از آنفلوآنزا مشاهده نشده و وضعیت مشابه سال های گذشته است.
این در حالیست که محمد مهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری های وزارت بهداشت دو روز پیش نسبت به شیوع بیماری آنفلوانزا در ۱۰ استان کشور از جمله خوزستان هشدار داده و گفته در ابتدای فصل آنفلوانزا در کشور قرار داریم و با سردتر شدن هوا در روزها و هفته های آینده احتمال افزایش ابتلا به این بیماری بیشتر خواهد شد.
به گفته وی، بر اساس اطلاعات سامانه نرم افزاری انتظار می رود در هفته آینده و هفته های بعد این بیماری در استان های کرمانشاه و آذربایجان شرقی بروز بیشتری داشته باشد؛ پس از این دو استان، استان های کردستان، لرستان، خوزستان، چهارمحال بختیاری، اصفهان، تهران، سمنان و خراسان شمالی استان های احتمالی هستند که طی هفته های آینده درگیر این بیماری خواهند شد.
تا روز دوشنبه ۳۳ نفر بر اثر ابتلا به آنفلوانزا در کشور جان خود از دست داده اند. اخبار مبنی بر مشاهده این بیماری در همدان و مازندران نیز گزارش شده است.
دانشگاه علوم پزشکی اهواز در حالی از اعلام وضعیت هشدار نسبت به خطر شیوع آنفلوانزا خودداری می کند که در تابستان نیز وقوع بیماری التور را در این استان کتمان، و هشدارهای لازم را به شهروندان نداده بود.

 ** عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.