موج سفر زائران عراقی به ایران/ پلیس: تدابیر کنترلی و امنیتی برقرار است

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان از برقراری تدابیر کنترلی و امنیتی در مرزها هنگام ورود زائران عراقی در ایام شهادت امام رضا(ع) خبر داد.

 سرهنگ سیدرحمان موسوی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بخش عمده‌ای از زائران اربعین که از مرزهای شلمچه و چذابه خارج شده بودند، به کشور بازگشته‌اند. اکنون حجم ورود زائران بسیار کاهش یافته و آخرین زائران در حال بازگشت به کشور هستند.

وی با اشاره به سفر اتباع عراقی به ایران در ایام سوگواری شهادت امام رضا(ع) از طریق مرزهای خوزستان به منظور حضور یافتن در مشهد مقدس، افزود: سفر اتباع عراقی در ایام شهادت امام رضا(ع) به ایران روال عادی سالانه خود را خواهد داشت. هر ساله کشور عراق در ایام اربعین میزبان ایرانیان هستند و در مناسبت‌های خاص مانند شهادت امام رضا(ع) یا رحلت حضرت معصومه(س)، ما میزبان زائران شیعه عراقی هستیم و این روال سال‌ها است که ادامه دارد.

موسوی ادامه داد: به منظور کنترل مرزهای خوزستان، تمهیدات ویژه برای ایام شهادت امام رضا(ع) دیده شده و نظارت و کنترل و چک در مرزها هنگام ورود زائران عراقی انجام می‌شود. با این وجود تلاش می‌کنیم میزبان خوبی برای اتباع کشور همسایه باشیم.

وی گفت: در مرزهای چذابه و شلمچه تدابیر امنیتی بسیار خوبی دیده شده و زیرساخت‌های کنترلی بسیار قوی مستقر شده است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان عنوان کرد: ماموران امنیتی به طور شبانه‌روزی مرزها را کاملا تحت کنترل دارند و در این ایام اجازه نخواهیم داد هیچ فرد مشکوک و مورددار از مرزهای خوزستان عبور کرده و وارد کشور شود.

وی تصریح کرد: در این ایام تمهیداتی برای پیش از روز شهادت امام رضا(ع) و همچنین تدابیری در حین برگزاری مراسم و حضور زائران در نظر گرفته شده است. همچنین تدابیری به منظور کنترل بازگشت زائران به کشور عراق پیش‌بینی شده است.

موسوی گفت: عراقی‌ها نزدیک‌ترین مسیرها را برای ورود به کشور ما در این ایام انتخاب می‌کنند. با این حال ورود اتباع عراقی در ایام شهادت امام رضا(ع) از طریق مرزهای دریایی، هوایی و همچنین مرزهای زمینی شلمچه و چذابه و مهران انجام می‌شود.

 ** عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.