استاندار خوزستان: باید ترکیب جدیدی از هیئت اجرایی انتخابات را شکل داد/ در انتخابات برخی افراد حتی می‌دانند چه عامل اجرایی بر کدام صندوق می‌ایستد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: ‌استاندار خوزستان گفت: در انتخابات برخی افراد حتی می‌دانند چه عامل اجرایی بر کدام صندوق می‌ایستد بنابراین باید ترکیب جدیدی از هیئت اجرایی انتخابات را شکل داد.

عبدالحسن مقتدایی ظهر امروز سه شنبه در افتتاحیه همایش آموزشی توجیهی فرمانداران استان های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد در سالن جلسات تالار امام رضا (ع) شهرک نفت اهواز اظهار کرد: در دو سال اخیر حداقل به مدت یک سال و نیم آنقدر فرمانداران، بخشداران و شهرداران استان خوزستان را به مرکز استان آوردیم که از جلسات خسته شدند ولی برگزاری چنین جلساتی تنها برای رسیدن به درک متقابل و برداشت واحد از موضوعات بود.

وی افزود:‌ بدون شک ممکن است برخی موارد را نتوان تنها در قالب بخشنامه ابلاغ کرد و نیاز به حضور و هم اندیشی داریم. به هر حال برگزاری تعداد زیادی از جلسات آن هم به شکل حضوری نشان از حساسیت های موجود دارد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: در انتخابات باید از حقوق مردم به عنوان رأی دهنده و از حقوق کاندیداها به عنوان رأی گیرنده صیانت کنیم. نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از بدو تولدش تاکنون زیاد سیلی خورده و صدماتی دیده ولی امروز کاملا پخته شده است.

مقتدایی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی ایران امروز به جایی رسیده که بعد از آن همه سختی و محرومیت قصد خدمت در حد عالی را دارد. مردم تنها اجازه حضور در انتخابات را دارند و اگر از آن صیانت نشود واقعا بی انصافی است.

وی یادآور شد: در انتخابات باید آنقدر معقول و خداترسانه عمل کنیم که دیگر نیازی هم به نظارت شورای نگهبان نباشد. در انتخابات باید با فرض اینکه هیچ دستگاه نظارتی جز خداوند در کنار ما نیست از حقوق مردم و کاندیدا صیانت کنیم.

استاندار خوزستان اضافه کرد: اگر از‌ انتخابات مجلس، خبرگان رهبری، ریاست جمهوری، شورای شهر و غیره صیانت شد آن وقت این نظام استاندارد خواهد داشت و اگر صیانت نشود قطعا پایه های آن سست می شود چون مردم آنها را رها می کنند.

مقتدایی بیان کرد:‌ حضور مردم در موکب های زائران اربعین در کنار زحمات دستگاه های مختلف اتفاق بسیار زیبایی از اعتماد آنها به مسئولان را رقم زد. بنابراین حکومت و نظام جمهوری اسلامی ایران باید انتخابات را نیز به سلامتی برگزار کنند تا مردم به این اعتماد برسند که از حقوق آنها صیانت می شود.

مردم دو رکن اصلی نظارت بر انتخابات هستند

وی عنوان کرد:‌ هر چند که شورای نگهبان بر انتخابات نظارت دارد ولی دو رکن اصلی نظارت بر انتخابات خود مردم هستند چراکه تمامی عوامل اجرایی انتخابات به دست نمایندگان خود مردم انجام می شود.

استاندار خوزستان اظهار کرد: سلامت و آگاهی به مسائل از سوی مسئولان متولی برگزاری انتخابات خیلی مهم است. در حال حاضر از هرگونه فعالیت هر دو جناح آگاهی کامل داشته و پیش بینی ضایع شدن حق نیز می شود، بنابراین کار سنگین تر است.

مقتدایی تصریح کرد:‌ مراقبت نکردن در رد صلاحیت های بی دلیل اگر انجام شود اشکال به خود مسئولان متولی وارد خواهد بود. صیانت از حق کاندیداها و همچنین رأی مردم وظیفه ای است که بر عهده مسئولان  گذاشته شده است.

وی تأکید کرد: در حوزه انتخابات آموزش بر امنیت و حتی اجرا مقدم است.  همچنین یکی دیگر از مسائلی که باید توجه ویژه ای نسبت به آن داشته باشیم، تبادل افکار و تجربه بین افراد جوان و افراد باسابقه و باتجربه است.

استاندار خوزستان گفت: برخی از افراد در انتخابات حرفه ای عمل کرده و میان افراد منتخب برای صندوق و عوامل اجرایی نفوذ می کنند. این مسئله همیشه بوده و کسی نمی تواند منکر آن باشد ولی باید جلوی آن را بگیریم.

اعتماد به قشر جوان در گزینش عوامل اجرایی انتخابات

مقتدایی عنوان کرد:‌ در انتخابات برخی افراد حتی می دانند چه عامل اجرایی بر کدام صندوق می ایستد و برخی دیگر نیز دستشان به هیچ جایی نمی رسد. بنابراین باید ترکیب جدیدی از هیئت اجرایی انتخابات را شکل داده و افراد جدیدتری را به کار وارد کنیم.

وی بیان کرد:‌ برای گزینش عوامل اجرایی انتخابات باید جریاناتی که سلامت انتخابات را تضمین می کنند، انتخاب شوند. البته در این انتخاب ها باید به قشر جوان هم اعتماد شود و امیدوارم با برگزاری چنین همایش هایی نتیجه ای مؤثر در برگزاری انتخابات داشته باشد.

 ** عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.