فعالیت ستاد اربعین تا پایان ماه صفر ادامه دارد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir:استاندار خوزستان گفت: از نکات مهم رویداد همایش اربعین، حفظ جلوه مردمی کار بود که می‌توان در آینده از آن به عنوان یک تجربه بهره برد.

به گزارش ایسنا، عبدالحسن مقتدایی در جلسه ستاد اربعین خوزستان که امروز (۱۵ آذرماه) برگزار شد، با اشاره به حضور دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف در برپایی مراسم اربعین اظهار کرد: محرم و صفر موجب شده تا این جمعیت انبوه به اینجا کشیده شود و اگر عاشورا و اربعین نبود چه حرف جدیدی می‌توانست موجب اعتلای اسلام باشد.

وی با اشاره به برقراری امنیت در ایام اربعین و تردد زائران ادامه داد: در مراسم اربعین، برقراری امنیت در طول مرزها و همچنین پشتیبانی مراسم، توسط مردم عراق و مردم کشور ما انجام شد. اتفاقاتی که در ایام اربعین افتاد، تلفیقی از همدلی بوده و می‌بینیم که ارتباط خود به خود برقرار شده است؛ ارتباط همیشه کلامی و ابلاغی نیست بلکه گاهی با رفتار شکل می‌گیرد.

استاندار خوزستان عنوان کرد: از نکات مهم رویداد همایش اربعین، حفظ جلوه مردمی کار بود که می‌توان در آینده از آن به عنوان یک تجربه بهره برد. ما زیرساخت‌ها را ارتقا می‌دهیم و بقیه کار را مردم جلو می‌برند.

وی افزود: در این میان، نیروهایی حضور داشتند که امنیت را به خوبی برقرار کردند که سپاه و ارتش و نیروی انتظامی تنها یک جلوه از این نیروها هستند. در سفرهای اربعین، امنیت مسیر به گونه‌ای برقرار شد که با هوشیاری، بر هر اتفاقی تسلط وجود داشت.

مقتدایی با اشاره به شکل‌گیری مطلوب تعامل بین دستگاه‌ها گفت: علت تعامل خوب بین همه دستگاه‌ها این بوده که همه با هم راه رفتیم. وقتی می‌گویند استان خوزستان یا استان ایلام در بحث اربعین کار را خوب انجام داده است، یعنی همه ارگان‌ها کارشان را خوب انجام داده‌اند و دلیل دیگر نیز برکت ایام اربعین و خون‌های پاکی بوده که در این سرزمین ریخته شده است.

وی اظهار کرد: پشتیبانی سفرهای ایام اربعین، زیبنده خون‌های پاک ریخته شده در خوزستان بوده است. اگر این اتفاق نمی‌افتاد شهدا از ما راضی نبودند. همچنین در ایام اربعین به جز مشکلات ویزا یک مورد هم نداشتیم که حاکی از عدم رضایت مردم باشد و وقتی مردم راضی هستند، خدای مردم هم راضی است.

استاندار خوزستان با بیان این که رویداد اربعین با این شکل و عظمت نشان می‌دهد که این انقلاب صاحب دارد، ادامه داد: امیدواریم کار در زمینه سفرهای اربعین ادامه یابد و حساسیتی نسبت به آن کم نشود. لازم است تمام دستگاه‌های مسئول تا پایان ماه صفر با جدیت کارها را انجام دهند تا افتخاری برای نظام رقم بخورد.

مقتدایی با اشاره به اقدامات انجام شده در ایام اربعین گفت: این رویداد نشان می‌دهد که ما آمادگی رویا‌رویی با بحران را داریم و علی‌رغم همه کاستی‌های موجود، پشتیبانی مناسب صورت می‌گیرد.

وی افزود: دستگاه‌ها اجرایی در خصوص فعالیت‌های ایام اربعین گزارش‌های خود را به صورت مستقل به مرکز ارسال نکنند و هر گونه گزارش پیش از ارسال توسط معاونت امنیتی انتظامی استانداری خوزستان کنترل شده تا انسجام در گزارش‌ها حفظ شود.

** عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.