برخی دستگاه‌های خوزستان استخدام معلولان را باور ندارند

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنائی خوزستان گفت: هنوز برخی دستگاه‌های استان در برابر قانون استخدام سه درصد معلولان مقاومت می‌کنند و برخی دستگاه‌ها آن را باور ندارند.

علی ممبینی ظهر امروز یکشنبه در همایش روز جهانی معلولان در تالار مهتاب کتابخانه مرکزی اهواز اظهار کرد: شهرداری وظیفه دارد که تردد معلولان را تسهیل کند اما با همه پیگیری‌های صورت گرفته، این اتفاق نیفتاد درحالی‌که تردد در خیابان‌های شهر حتی برای افراد سالم هم آسان نیست.

وی افزود: شهرداری تهران، سالانه سه میلیارد تومان برای ایاب و ذهاب معلولان هزینه می‌کند اما شهرداری اهواز هیچ هزینه‌ای در این زمینه برای معلولان نمی‌کند و این از مهم‌ترین مشکلات معلولان جسمی و حرکتی است.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنائی خوزستان با انتقاد از عدم تمکین برخی سازمان‌ها در برابر قانون استخدام سه درصد معلولان تصریح کرد: هنوز برخی دستگاه‌ها در برابر قانون استخدام سه درصد معلولان مقاومت می‌کنند و برخی دستگاه‌ها آن را باور ندارند.

ممبینی اضافه کرد: نگاه دولت یازدهم به معلولان نگاه روشن و امیدوارکننده و همراه با رویکرد حل مشکلات بوده است و اگر لایحه رفع مشکلات معلولان ابلاغ شود، بسیاری از مشکلات آنها مرتفع می‌شود.

وی عنوان کرد: در زمینه درمان، اعتبارات خوبی ابلاغ‌شده و نگاه موجود نگاه مثبتی است. چنانچه خانواده‌های معلولان هزینه‌ای کنند با ارائه مدارک و فاکتور، پول آن را پرداخت می‌کنیم. همچنین در زمینه تأمین اعتبار ایاب و ذهاب معلولان دغدغه‌ای نداریم و بخش عمده آن پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنائی خوزستان با اشاره به اجرای طرح سنجش و ارزیابی بینایی و شنوایی در مدارس عشایری استان ادامه داد: با اجرای طرح سنجش در مدارس عشایری تلاش می‌کنیم تا دانش آموزان از تحصیل محروم نشده و این امور مانع بی‌سوادی می‌شود. بیش از ۸۱ هزار نوآموز پایه اول تحت ارزیابی شنوایی و بینایی قرار گرفتند.

ممبینی گفت: بیش از چهار هزار دانش‌آموز استثنائی در ۷۰ مدرسه تحصیل می‌کنند.۸۶۰ دانش‌آموز تلفیقی و فراگیر در مدارس عادی درس می‌خوانند و یک هزار و ۳۵۰ معلم هم به این دانش آموزان خدمت می‌کنند.

وی بیان کرد: ۱۵ درصد جامعه را قشر معلولان تشکیل می‌دهند و معلولان در هر عصری که زندگی می‌کرده‌اند مایه افتخار جامعه خود بوده‌اند. رتبه‌هایی که معلولان در پارالمپیک کسب می‌کنند

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنائی خوزستان عنوان کرد: معلولان ۱۷ رتبه فرهنگی و قرآنی در مسابقات قرآنی کسب کردند و این بخش کوچکی از توانمندی‌های جامعه معلولان است.

ممبینی با بیان اینکه سه مرکز اختلال یادگیری در ایذه، لالی و رامشیر به ۱۷ مرکز قبلی استان اضافه‌شده است، گفت: امسال به ۳۰ دانش‌آموز نیمه بینا تبلت داده شد و در آینده نزدیک به همه دانش آموزان نیمه بینا تبلت داده می‌شود.

وی عنوان کرد: آموزش‌وپرورش استثنایی خوزستان در بیشتر شاخص‌های آموزش‌وپرورش جزو پنج استان اول و در عموم شاخص‌ها استان سوم است.

** عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.