۱۴۰ هزار دانش آموز خوزستانی زیر پوشش طرح بشری قرار می گیرند

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: مشاور بانوان مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان اعلام کرد : حدود ۱۴۰ دانش آموز متوسطه اول در مناطق ۴۰ گانه استان خوزستان زیر پوشش طرح بشری قرار می گیرند.
به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش باوی، لیلی نظرپور که در مراسم نمادین اجرای طرح بشری در مدرسه حضرت رقیه ملحه شهرستان باوی سخن می گفت ، افزود: با توجه به موانع و مشکلات متعدد آموزشی ، فرهنگی و بهداشتی و همچنین فقر اقتصادی در مناطق محروم به ویِژه در خصوص دختران دانش آموز ، آموزش و پرورش استان اجرای طرح بشری را در دستور کار قرار داده است.
وی در مورد طرح بشری توضیح داد: در قالب این طرح و در راستای محرومیت زدایی و توجه به سلامت دختران دانش آموز که در سن بلوغ جسمی قرار دارند،  برنامه های هدفمند و اثرگذار در زمینه های دسترسی به امکانات آموزشی و بهداشتی برای همه  دانش آموزان دختر  با تاکید بر مناطق محروم اجرا می شود. و بسته های بهداشتی شامل اقلام مورد نیاز یک دختر نوجوان بین دانش آموزان محروم توزیع می شود.
وی افزود: همچنین مدیران مدارس با برگزاری کارگاه و کلاس های توجیهی با همکاری مراکز بهداشتی، دانش آموزان را در مورد این دوره حساس بلوغ آگاه می کنند و چگونگی رفتار و برخورد با این پدیده را آموزش می دهند تا نوجوانان با بحران مواجه نشوند.والدین دانش آموزان به ویژه مادران آنها نیز در کلاس های توجیهی شرکت می کنند و آموزش های لازم برای مراقبت کردن از  دانش آموز در این برهه حساس را فرا می گیرند.
مشاور بانوان آموزش و پرورش استان خوزستان در ادامه گفت : توجه به تامین و توسعه سطح بهداشت و سلامت دانش اموزان امری ضروری است و هر فعالیتی در این راستا نوعی سرمایه گذاری برای نسل های آینده است.این قشر عظیم به دلیل وسعت و قابلیت دستیابی بسیار مهم هستند.
وی با بیان این نکته که به طور متوسط هر دانش آموز ۵ ساعت از روز را در مدرسه می گذراند، اظهار کرد: این فرصت مناسبی برای ارایه آموزش های بهداشتی به آنهاست.زیرا آگاهی و علاقه در مورد رفتارهای بهداشتی در حفظ و ارتقای سلامتی و جلوگیری از بروز عفونت های مخصوص بانوان در بزرگسالی موثر است .
مدیرآموزش و پرورش باوی نیز در این مراسم گفت : دوران بلوغ دوره شکل گیری شخصیت و تکامل جسمی و روحی است .انسانهای موفق و سالم جامعه انسانهایی هستند که این مرحله از زندگی خود را با سلامت ، اعتماد به نفس ، آرامش و واقع بینی گذرانده اند.توجه به اهمیت بهداشت بلوغ و نقش آموزش و تغذیه مناسب در دوران بلوغ نه تنها برای نوجوانان بلکه برای تمام اعضای خانواده و جامعه و نسل های آینده ضروری و سودمند است.
مجید موحدیان افزود: دختران و نوجوانان امروز ، آینده سازان و مادران آینده کشور خواهند بود و گذراندان دوره نوجوانی و بلوغ با سلامتی و نشاط و شادابی می تواند تضمین کننده سلامت انسان باشد.

** عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.