کاهش ۴۲ درصدی آورد آب کارون

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: معاون مطالعات پایه سازمان آب و برق خوزستان گفت: آورد رودخانه‌های استان از ابتدای امسال تا ۳۰ آبان‌ماه ۲ میلیارد و ۱۷۰ میلیون مترمکعب بوده است که این میزان نسبت به سال‌های نرمال ۱۸ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

هوشنگ حسونی زاده در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: کمترین آورد مربوط به حوضه مارون با ۴۸ میلیون مترمکعب بوده و این میزان آورد نشان دهنده کاهش ۴۲ درصدی است که انتظار داریم برای رفع این مشکل همکاری‌های لازم صورت بگیرد و کشاورزان نوبت بندی آب را رعایت کنند.

وی افزود: آورد رودخانه کارون تا ۳۰ آبان ماه، ۸۶۰ میلیون مترمکعب بوده که ۱۲ درصد نسبت به سال‌های نرمال کاهش داشته است و آورد آب در رودخانه دز نیز به ۷۸۰ میلیون مترمکعب رسیده که این میزان نسبت به طول دوره آماری تقریبا ۲ برابر شده است.

حسونی زاده تصریح کرد: همچنین در حوضه کرخه با افزایش ۲۰ درصدی آورد آب رو به رو بوده‌ایم که حجم آب موجود در این حوضه به ۴۵۰ میلیون مترمکعب رسید.

وی بیان کرد: بارندگی کمک بسیاری به حوضه کرخه کرده است اما مشکلات آن هنوز حل نشده و امیدواریم با همکاری بخش کشاورزی، وضعیت مدیریت آب در کرخه بهبود یابد.

معاون مطالعات پایه سازمان آب و برق خوزستان گفت: میزان افزایش آورد رودخانه‌ها به استمرار بارندگی در آذرماه و فصل زمستان بستگی دارد.

** عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.