روند صعودی نرخ بیکاری در خوزستان

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان گفت: نرخ بیکاری در تابستان امسال در این استان ۱۰٫۷ درصد بوده که نسبت به فصل مشابه پارسال ۲٫۷ درصد افزایش یافته است.

سید لطف اله هاشمی بیان کرد: نسبت اشتغال در خوزستان در تابستان امسال ۳۳٫۳درصد بود که نسبت به فصل مشابه پارسال ۲/۲ درصد آمار اشتغال افزایش یافته و رتبه خوزستان در این شاخص بین استان های کشور، از ۲۵ به ۲۳ ارتقاء یافته است.

وی گفت: افزایش همزمان نسبت اشتغال و نرخ بیکاری از یک طرف، بیانگر افزایش تعداد شاغلان در هر ۱۰۰نفر جمعیت است، اما درصد افزایش تعداد شاغلان، کمتر از میزان افزایش ورودی ها به بازار کار با توجه به میزان افزایش نرخ مشارکت اقتصادی است.

هاشمی، متوسط اشتغال را در کل کشور ۳۴٫۷ عنوان کرد و افزود: تمام افراد ۱۰ ساله و بیشتر که طبق تعریف قانون کار، حداقل یک ساعت کار کرده یا بنا به دلایلی به طور موقت کار را ترک کرده باشند شاغل محسوب می شوند.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان همچنین در خصوص نرخ مشارکت اقتصادی بر اساس نتایج آمارگیری از نیروی کار، در تابستان ۱۳۹۴ گفت: نرخ مشارکت اقتصادی جمعیت ۱۰ساله و بیشتر خوزستان ۳۷٫۲ درصد و در کل کشور ۳۸٫۹ درصد بوده ، به این معنی که از جمعیت ۱۰ساله و بیشتر استان، ۳۷٫۲ درصد شاغل و یا بیکار جویای کار هستند.

وی افزود: نرخ مشارکت اقتصادی جمعیت ۱۰ساله و بیشتر خوزستان در تابستان امسال نسبت به فصل مشابه پارسال ۳/۳ واحد درصد افزایش یافته است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.