نوبخت: شورای مقابله با ریزگردها به دستور رییس جمهوری تشکیل شد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: در مورد سد گتوند و رفع شوری آب پشت سد و پس از سد و اینکه آیا این سد باید از چرخه خارج شود یا اینکه اصلاح شود ،تصمیم گیری شود

امروز نشست خبری دکتر نوبخت و با حضور استاندار خوزستان و جمعی از خبرنگاران در استانداری خوزستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خوزنیوز؛ دکتر نوبخت در پاسخ به خبرنگاران گفت: خوزستان از دید مسولان ملی پنهان نیست. در خوزستان یک شورای راهبری استانی تشکیل شد. همان گونه که قول داده شده بود کارگروهی ویژه برای پی گیری مسایل خوزستان تشکیل شده است و استاندار و رییس سازمان مدیریت برنامه ریزی خوزستان نیز در جلسات هیات دولت حاضر شدند و تعهدات دولت نسبت به خوزستان را دنبال کردند. همچنین طرح ۵۵۰ هزار هکتاری خوزستان به طور مرتب از سوی دو وزیر جهاد کشاورزی و وزیر نیرو و سازمان مدیریت و برنامه ریزی پیگیری می شود.

وی با اشاره به توافقات هسته ای گفت: کشور ما نیز همانند دیگر کشور ها می تواند توسعه اقتصادی اش را مستقل از نفت و ذخایر داخلی برنامه ریزی کند. با توجه به پتانسیل های کشور انتظار می رود که پس از رفع تحریم ها بیش از ۵۰ میلیارد دلار به اقتصاد کشور سرازیر شود و شاهد این ماجرا نیز قرارداد ۶ میلیارد دلاری کشور با هیات تجاری بلژیک در مورد ۴ نیروگاه سیکل ترکیبی است.

نوبخت عنوان کرد: در خصوص ریزگردها به دستور رییس جمهور و با تصویب هیات دولت شورایی تشکیل شد. اولین رقم اعتباری نیز برای این شورا گذاشته شد و رییس جمهور اصلاحیه ای را برای ما ارسال و تصریح کرده است تا در برنامه ششم حکمی در مورد اعتبارات لازم برای مقابله با ریزگردها تدوین شود تا سازمان برنامه و بودجه آن را اجرایی کند.

وی در توضیح اعتبارات اختصاص یافته به فروش اقساطی خودرو و کارت های اعتباری خرید گفت: برخی در این باره اعتراض و انتقاد کرده اند و کمبود اعتبارات وام ازدواج را در مقابل این مساله مطرح کرده اند. در حالی که اعتبارت فروش اقساطی خودرو سیاست دولت برای تحریک تقاضا بوده است. پولی که برای این منظور در نظر گرفته شده است صرفا برای پیش بردن صنایعی است که اقتصاد کشور به آن وابسته است و هیچ تداخلی با کمبود اعتبار وام ازدواج و دیگر مسایل ندارد.

نوبخت در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد یارانه ها گفت: تامین هزینه یارانه ها چالشی است که دولت هر ماه با آن مواجه است و باید از آن گذر کند. برای صرفه جویی بیشتر یارانه بیش از دو میلیون نفر از افراد برخوردار قطع شده است و تاکید و تلاش دست اندرکاران نیز بر این بوده است تا این افراد با دقت و صحت بالایی انجام شود.

معاون رییس جمهور گفت: نظر رییس جمهور بر این است که به طرح های فاقد توجیه زیست محیطی میدان ندهیم. این طرح ها را در ابتدا نباید آغاز کرد. سازمان محیط زیست گاهی برای حفظ منافع مردم از برخی کارها جلوگیری می کند و تحت فشار قراردادن این سازمان نتایج زیانباری را در پی دارد که آثار آن را در سد گتوند، هورها و دریاچه های کشور می توان به چشم دید. در مورد سد گتوند و رفع شوری آب پشت سد و پس از سد و اینکه آیا این سد باید از چرخه خارج شود یا اینکه اصلاح شود نیز مطالعات و بررسی هایی انجام شده است که گزارش نهایی آن آماده شده و مقرر است که بر مبنای این گزارش در مورد سد گتوند تصمیم گیری شود.

** عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.