عزل برخی مدیران مدارس در خوزستان به علت دریافت هزینه های غیر قانونی

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: محمد تقی زاده مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان در گفتگو با اهواز نوین درخصوص تخلف برخی مدارس در گرفتن مبالغ پول از والدین اظهار کرد: هیچ کدام از مدارس استان حق دریافت پول از والدین دانش آموزان خارج از قوانین مشخص را ندارند.

وی افزود: ممکن است والدین دانش آموزان با خودیاری مبالغی را جهت رفع مشکلات مدرسه و یا تجهیز بخش های گوناگون محیط آموزشی بپردازند اما در صورت مشاهده اجبار در گرفتن هزینه برخورد قانونی خواهد شد و تاکنون چندین مدیر مدرسه بعلت تخلف عزل شده اند.

تقی زاده تصریح کرد: ممکن است مدارسی مبالغی نیز با عنوان کلاس فوق برنامه و سایر کلاس ها دریافت کنند اما هرگونه دریافت پول جز در موارد تعیین شده در دستورالعمل و آیین نامه ها تخلف محسوب می شود و حوزه ارزیابی عملکرد هر اداره به صورت مستمر بر مدارس نظارت دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان با اشاره به استخدام معلمان حق التدریسی یادآور شد: حدود دوهزار نفر از معلمان پایه پیش دبستانی تمام مناطق استان که ۱۵ سال سابقه فعالیت داشتند برای تدریس در مدارس استخدام شده اند.

وی افزود:تعدادی نیرو نیز برای جانشین معلمان پیش دبستانی در مراکز و حواشی شهر، روستاها و حتی در قسمت های عشایری استان بکار گرفته شده اند اما با این وجود هنوز با کمبود نیرویی بیش از چهارهزار و پانصد نفر مواجه هستیم که با اضافه کاری دبیران جبران می شود.

** عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.