کنوکارپوس ها مقصر نیستند/ «مواد شیمیایی» عامل تنگی نفس خوزستانی ها

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: مشکل تنگی‌نفس مردم خوزستان بیشتر مشکوک به وجود مواد شیمیایی در هوا است.
حسین آخانی اظهار داشت: وجود مواد شیمیایی در هوای خوزستان!بارش‌های اخیر در اهواز که منجربه تنگی‌نفس ۱۷ هزار خوزستانی شد باید علت شیمیایی داشته باشد و ارتباطی با آلرژی گیاه کنوکارپوس ندارد.

وی افزود: برای تمام اهالی محیط‌زیست و محققان این حرفه کاملا مشخص است که خود بارندگی سبب کاهش شدید آلرژی در بدن بیماران می‌شود و تصور ایجاد و تولید آلرژی در زمان بارندگی تصور غلطی است.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: گیاه کنوکارپوس و یا هر گیاه آلرژی‌زای دیگر در هنگام بارندگی و رطوبت توان انتشار گرده‌های خود را در ریه مردم نداشته و این امر سبب می‌شود که در دوران بارندگی کمترین آلرژی را در میان مردم شاهد باشیم.

وی عنوان کرد: در زمانی که هوا خشک است و بادهای قابل ملاحظه می‌وزد امکان انتشار گرده‌های حساسیت‌زا بر روی ریه اشخاص وجود داشته اما این امکان در زمان رطوبت و بارندگی به هیچ‌وجه اتفاق نمی‌افتد.

آخانی اظهار داشت: آلودگی هوای استان خوزستان و به ویژه شهر اهواز بیشتر شبیه به مشکلات شیمیایی در هوای این شهرها است و باید مسئولان محیط‌زیست این استان با یک مطالعه دقیق علت اصلی را پیدا کنند.

این گیاه شناس مطرح کشوری افزود: گیاه کنوکارپوس در آینده به علت رشد زیاد خود در جنوب کشور و به ویژه در استان خوزستان می‌تواند خطر مهمی برای نابودی درختان بومی این استان و همچنین حشرات آن باشد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.