باران اسیدی اهواز قربانی گرفت/ ۳۰۹۰ نفر خوزستانی روانه بیمارستان ها شدند/ خبری از درمان رایگان نیست

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: بارش باران در خوزستان به‌جای ایجاد نشاط بسیاری از شهروندان را با عارضه تنگی نفس راهی بیمارستان کرد و تایید اسیدی بودن این بارش همچنان در زمین مسئولان هواشناسی و بهداشت پاس کاری می شود .

تنگی نفس ظاهراً عضو لاینفک زندگی مردم خوزستان درآمده است و مردم این استان با هر گردوغباری نفسشان بند می‌آید و اما این تنگی نفس تنها به گردوغبار ختم نمی‌شود.

حال پدیده شرجی و بارش های اسیدی نیز تنفس را برای مردم جنوب استان سخت کرده.

با وجود اینکه سال گذشته مسئولان اجرایی استان درمان بیماران تنگی نفس در خوزستان را رایگان اعلام کردند اما از شب گذشته بیماران با عارضه تنگی نفس و مراجعه‌کننده به بیمارستان گلستان اهواز هزینه‌ای ۱۰۰ هزار تومانی را متقبل شدند.

هنوز هیچ‌کدام از مسئولان بارش باران اسیدی در اهواز را تأیید نکرده‌اند ولی شواهد و میزان مراجعه‌کنندگان به بیمارستان‌های این شهر گواه به بارش اسیدی می دهد.

۳۰۹۰ نفر خوزستانی بر اثر تنگی نفس روانه بیمارستان شدند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: بیش از سه هزار نفر با مشکل تنفسی ناشی از بارش باران به بیمارستان های خوزستان مراجعه کردند.

ایرج نظری در ارتباط با آمار مراجعه کنندگان مشکل تنفسی پس از باران شب گذشته باید گفت که در مجموع سه هزار و ۹۰ نفر با مشکل تنفسی ناشی از بارش باران به بیمارستان‌های استان مراجعه کرده اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد: از این تعداد مراجعه کننده دو هزار و ٩٩٢ نفر به صورت سرپایی و ١٣٠ نفر تحت درمان بیشتر قرار گرفته و خوشبختانه با حال عمومی خوب از بیمارستان مرخص شدند.

نظری عنوان کرد: تعداد ۵٠ نفر از مراجعه کنندگان به بیمارستان های خوزستان به دلیل مشکل حاد تنفسی بستری شدند که از این تعداد نیز هفت نفر در بخش آی.سی.یو تحت مراقبت های ویژه قرار گرفتند.

خبری از درمان رایگان نیست

خبرگزاری مهر طی گزارشی از دریافت هزینه‌ ی ۱۰۰ هزار تومانی خبر داده و به نقل از بیماران تنفسی پس از باران نوشته است:

ساعت دو بامداد امروز برای درمان مشکل تنفسی خود به بیمارستان گلستان اهواز مراجعه کردم که در ابتدا اعلام شد که برای شروع درمان باید ۵۰ هزار تومان پرداخت شود در صورتی که افراد بیمار آن هم بیماران تنفسی شرایط بدی داشتند.

عبدالرحیم کعب عمیر ادامه می‌دهد: وقتی خطاب به پرستاران اعلام کردم درمان بیماران تنفسی در خوزستان رایگان بوده و سال قبل نیز این موضوع اعلام شد به من گفت این مسئله مربوط به سال گذشته بوده و برای سال جدید باید دوباره اعلام شود.

این بیمار یادآور می‌شود: لحظه‌ای اکسیژن بیمارستان تمام شده بوده و بعد دوباره اکسیژن آوردند ولی متأسفانه ماسک هر اکسیژن که باید خاص یک بیمار بوده و برای بیمار بعدی نیز تعویض شود برای همه بیماران مورد استفاده قرار گرفت.

وی ادامه می‌دهد: وضعیت بیمارستان شبیه به زمان جنگ بود.

این بیمار عنوان می‌کند: برای درمان خود تنها از اکسیژن استفاده شده و یک نوار قلب هم گرفتند ولی وقتی فیش تسویه حساب را مشاهده کردم تزریقات و دریافت قرص هم قید شده بود و در نهایت نیز ۱۱۰ هزار تومان برای این دو کار انجام شده پرداخت کردم.

یکی از پایگاه های خبری اهواز از مرگ نگهبان شرکت تعاونی در منطقه کوی نبوت خبر داد

یکی از پایگاه های خبری اهواز طی خبری اعلام کرد: در اثر مشکلات تنفسی پیش آمده بعد از باران شب گذشته یک نفر نگهبان شرکت تعاونی در منطقه کوی نبوت اهواز جان خود را از دست داد.سواری که نگهبان این انبار بوده بدلیل تنها بودن در محل کار در اثر تنگی نفس جان خود را از دست می دهد و همکاران وی امروز صبح هنگام مراجعه به محل کار با جسد وی در حالی که اسپری تنفسی نیز در کنارش بود،مواجه شده اند

سه سال از تاریخ اولین ظهور مشکلات تنفسی بعد ازباران در اهواز می گذرد.

به گزارش عصر جنوب؛ خبر مربوط به فوت یک نفر بر اثر مشکلات تنفسی بعد از باران هنوز توسط منابع رسمی تایید نشده است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.