بارندگی امروز به ۱۳ روستای خوزستان خسارت وارد کرد/ هشدار درباره وقوع سیل در روز پنج‌شنبه

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: بارندگی‌های دیشب و امروز در خوزستان باعث قطعی برق در برخی از روستاهای استان و وارد آمدن خسارت به مزارع کشاورزی شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی در خصوص وقوع بارندگی قابل توجه که از عصر دیروز انجام شد گفت با در نظر گرفتن احتمال بروز مشکلات ناشی از بارندگی، در دو روز گذشته اطلاعیه‌ای مبنی بر آغاز بارندگی در سطح استان خوزستان صادر شد که دیروز بنا بر پیش‌بینی سازمان هواشناسی استان، این اطلاعیه تبدیل به اخطاریه شد.

هاشم بالدی افزود: این اخطاریه روز گذشته به فرمانداران سراسر استان ابلاغ شد تا در زمینه پیشگیری از حوادث احتمالی، هماهنگی و آمادگی لازم را داشته باشند.
وی ادامه داد: طی روز گذشته طوفانی در مناطقی از شوش به ویژه روستاهایی از این شهرستان موجب قطعی برق در ۱۳ روستا شد و در پی این وضع ، تیم‌های عملیاتی اقدامات خود را از شب گذشته آغاز کردند و آخرین گزارش حاکی از رفع مشکل در بیشتر این روستاهاست و تنها مشکل حدود ۴ روستا باقی مانده که هم اکنون مسئولان مربوطه در حال رفع مشکل قطعی برق در این روستاها هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان عنوان کرد: از شب گذشته تا کنون شاهد بارش‌های شدیدی در برخی شهرستان‌های استان از جمله شوشتر بوده‌ایم؛ به طوری که بارندگی ۱۳ میلیمتری دیشب و امروز در شوشتر موجب آبگرفتگی معابر و وارد آمدن خسارت به کشاورزان در برخی مناطق شد که طبق هماهنگی‌های صورت گرفته با صندوق بیمه، ضمن برآورد و محاسبه خسارات وارده به کشاورزان تمهیدات لازم جهت جبران خسارت انجام خواهد شد.

سازمان هواشناسی کشور طی اطلاعیه‌ای، نسبت به احتمال وقوع آبگرفتی یا سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها همچنین لغزندگی جاده‌ها در پایان هفته هشدار داد.

در این اطلاعیه آمده است:

با توجه به بارش باران که گاهی به سبب تشدید شرایط همرفتی با رشد ابرهای جوششی و وقوع تندر همراه خواهد بود، احتمال وقوع شرایط آبگرفتی یا سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها همچنین لغزندگی جاده‌ها در روز پنجشنبه(۷ آبان ماه) در استان‌های گیلان، مازندران، ایلام، جنوب همدان، استان مرکزی، ایلام و شرق کرمانشاه، استان لرستان و خوزستان و شمالغرب چهار محال و بختیاری پیش‌بینی می‌شود. در این روز بارش در لرستان و خوزستان در حوزه رود دز قابل توجه و گاهی با رگبار شدید خواهد بود.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • ما که تو دزفولیم الان پنجشنبه ۹صبح بارون هم نیست