با حضور وزیر نفت؛ فردا، سه پروژه صنعتی در خوزستان افتتاح می‌شود

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: سه پروژه صنعتی فردا با حضور وزیر نفت در استان خوزستان افتتاح می‌شود.

بیژن عالی پور گفت: فردا چهارشنبه (ششم آبان ماه) سه پروژه صنعتی با حضور وزیر نفت در شهرستان‌های اهواز و مسجدسلیمان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: این سه پروژه شامل فاز یک توسعه میدان نفتی منصوری اهواز، واحد بهره‌برداری و نمک‌زدایی هفت شهیدان مسجدسلیمان و واحد لب سفید است.

عالی پور با اشاره به افتتاح فاز یک میدان نفتی منصوری اهواز گفت: احداث یک واحد بهره‌برداری و نمک‌زدایی ۷۵ هزار بشکه‌ای در قالب فاز یک این طرح احداث شده که ظرفیت فرآورش تولید کیفی نفت خام این میدان را به سقف ۱۰۰ هزار بشکه در روز می‌رساند.

وی تصریح کرد: هدف از توسعه میدان نفتی منصوری، افزایش سقف تولید نفت خام و ظرفیت فرآورش از ۶۰۰ هزار بشکه به ۱۰۰ هزار بشکه نفت در روز در گام نخست و همچنین مطالعه برای افزایش تولید روزانه به سقف ۱۵۰ هزار بشکه نفت خام در فاز دوم است.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب تصریح کرد: میدان نفتی منصوری در حدود ۶۰ کیلومتری شمال خلیج‌فارس و تقریباً ۵۰ کیلومتری جنوب شرقی اهواز در ناحیه خشکی جنوب غربی قرار گرفته است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.