طی یک سال آینده؛ ۳ بیمارستان در خوزستان راه‌اندازی می شود

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: قائم مقام وزیر بهداشت از راه‌اندازی سه بیمارستان در خوزستان طی یک سال آینده خبر داد.

به گزارش فارس، ایرج حریرچی با اشاره به سفر روز گذشته خود به استان خوزستان و بازدید از بیمارستان‌های شهید بهشتی و آیت الله طالقانی عنوان کرد: وضعیت مراقبت و اورژانس در این بیمارستان‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

وی اظهار کرد: یکی از اقدامات مهم صورت گرفته راه اندازی بخش بستری با ۱۰۰ تخت خواب در بیمارستان شهید بهشتی است که تاثیر بسزایی در وضعیت درمانی شهر آبادان ایجاد می کند. این در حالی است که سال‌ها این بیمارستان تنها امور مربوط به اورژانس، رادیولوژی و دیالیز را انجام می‌داد و امور بستری چندان صورت نمی‌گرفت. در حال حاضر این بیمارستان با امکانات روز توان پاسخگویی به نیازهای جراحی در منطقه را دارد.

قائم مقام وزیر بهداشت همچنین به ساخت درمانگاه و بازسازی‌هایی که در برخی مراکز درمانگاهی صورت گرفته بود اشاره و عنوان کرد: صبح جمعه ۲۴ مهر از بیمارستان ولیعصر (عج) در خرمشهر و نیز بیمارستان شهر شادگان بازدید صورت گرفت. در این ۲ بیمارستان نیز بازسازی‌هایی از محل هتلینگ انجام و اعتبارهای خوبی تخصیص یافته است. همچنین در این دو بیمارستان شاهد حضور پزشکان متخصص به صورت تمام وقت هستیم که در نتیجه این اقدامات، خدمت رسانی به مردم منطقه افزایش یافته است.

حریرچی همچنین با اشاره به نقش تاثیرگذار مردم آبادان و خرمشهر در دوران دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: متاسفانه امکانات درمانی این ۲ شهر در حد متوسط سطح کشوری نیز نیست. در نتیجه در یک سال آینده شاهد اقداماتی در بخش های اورژانس و بازسازی بخش‌های بیمارستانی هستیم.

وی با بیان این که احداث بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی در جنب بیمارستان ولیعصر (عج) خرمشهر باعث بهبود وضعیت درمانی منطقه خواهد شد، افزود: این بیمارستان با همکاری منطقه آزاد اروند صورت می‌گیرد. مسئولان منطقه آزاد اروند نیز پیش از این در راه اندازی دانشکده پزشکی آبادان، احداث آزمایشگاه کنترل غذا و دارو و موارد دیگر نیز کمک های قابل توجهی داشته‌اند.

قائم مقام وزیر بهداشت همچنین به احداث بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی در جنب بیمارستان شهید طالقانی آبادان اشاره و اظهار کرد: این اقدام نیز به دست بنیاد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامی صورت گرفته است.

این مقام مسئول به لزوم تکمیل بیمارستان اروندکنار اشاره و عنوان کرد: این بیمارستان سال‌ها با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد متوقف شده بود. در مورد این بیمارستان نیز تدبیر لازم صورت گرفته و ظرف چند روز آینده روند تکمیل این پروژه آغاز می‌شود.

وی به اقدامات بهداشتی صورت گرفته اشاره و تاکید کرد: خوشبختانه این موارد در سطح مطلوبی ارزیابی می‌شود و با احداث چهار خانه بهداشت باقی مانده ظرفیت خانه‌های بهداشت مورد نیاز منطقه تکمیل می‌شود.

حریرچی به بهبود کیفی علاوه بر اقدامات کمی تاکید و اذعان کرد: لذا تعداد ویزیت بیمارستان ها باید مطابق دستور العمل کیفیت ویزیت باشد و در صورتی که اکنون به این صورت نیست باید گام های جدی در این راستا برداشته شود.همچنین رعایت کرامت انسانی مراجعان بسیار ضروری است، امید است در سراسر کشور اقدامی با کیفیت توأم با احترام به مراجعان را در شاهد باشیم.

قائم مقام وزیر بهدات به پذیرش دانشجوی بومی در منطقه آبادان اشاره کرد و گفت: طبق این اقدام بخش عمده‌ای از دانشجویان دانشکده پزشکی آبادان از شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان پذیرفته می‌شود؛ در این صورت در آینده شاهد تحول بزرگی در اختصاص پزشکان بومی برای هر منطقه هستیم.

حریرچی با اشاره به این که بیشترین کمبودها در استان خوزستان مربوط به کسری بیمارستان هایی با تجهیزات تخصصی و فوق تخصصی مناسب است، عنوان کرد: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته زمینه جذب پزشک عمومی و حتی متخصص از سایر مناطق برای آبادان و خرمشهر فراهم شده است و تعداد قابل توجهی از پزشکان در سال های آتی در این مناطق فعالیت می‌کنند.

قائم مقام وزیر بهداشت در پایان تاکید کرد: تلاش ما در حال حاضر تقویت امکانات بیمارستانی موجود و کمک به ادامه فعالیت بیمارستان های فعلی است تا هنگامی که سه بیمارستان جدید ذکر شده ساخته و به عنوان تخت جدید یا جایگزین شروع به فعالیت کنند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.