هفته ای همراه با نگاه های معصومانه و قلب های پرامید / خیرین خوزستانی کودکان را تنها نگذاشتند

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: هفته ای را به نامشان نام نهادند چراکه آینده سازان این مرز و بوم هستند. آینده سازان کوچکی که قرار است فردایی برزگ را برای خود رقم بزنند. فرشتگانی که گاهی برای ورودشان به این دنیا انتظاری چند ساله کشیده شده و حالا که بال های کوچکشان را روی زمین گسترده اند، هموطنانمان به بهانه های مختلف شکرگزاری خود را از وجود این عزیزان ابراز می دارند.


اما هستند کودکانی که این روزها، تن نحیف و روح لطیفشان دستخوش رنج ها است و چه نیکوست که بیش از پیش مورد مهر و توجه قرار گیرند.
پانزدهم تا بیست و یکم مهرماه که به نام هفته کودک نامگذاری شده، سببی دوباره شد برای این مهرورزی. به همین دلیل، تعدادی از افرادی که قلبشان برای فرشتگان کوچک این مرز و بوم می تپد، با همراهی و همکاری مسئولین بهزیستی و مدیران مراکز دست به کار شدند برای نشاندن گلی از جنس لبخند و امید بر گوشه لبان کوچک کودکان و هفته ای را فارغ از دنیای بزرگترها با دنیای پرطراوت این فرشتگان زیبا همراه شدند.


سفر به دنیای کودکان، از اولین روز هفته کودک یعنی چهارشنبه ۱۵ مهر با همراه شدن با کودکان بیمارستان شفا آغاز شد تا رنج بیماری سرطان را از خاطر این فرشتگان و پدر و مادرانی که مدتهاست در انتظار سلامتی فرزندانشان بسر می برند، بزدایند. گروه خیرین در این جشن با دعوت از هنرمندان، هم و غم خود را بر این قرار دادند که لحظات شادی را برای کودکان رقم بزنند. برنامه های این مراسم  شامل جنگ کودکانه ی عمومهرشاد (یاسرپوردشتی)، اجرای برنامه ی تردستی توسط علیرضا آب بیدی و اجرای زنده موسیقی توسط محمد محمدی و محسن عباسی بود.


پنجشنبه شانزدهم مهر ماه، همزمان با روز جهانی کودک، روز دوم سفر خیرین خوزستانی به دنیای پاک کودکان بود و اینبار قرعه به نام کودکانی خورد که اکنون سایه پر مهر و عطوفت پدر و مادر بر زندگیشان سایه افکن نیست. این جشن با حضور کودکانی که از مراکز مختلف نگهداری از کودکان بی سرپرست، گردهم آمده بودند و مربیان آنها، خیرین، هنرمندان و جمعی دیگر از مهمانان برگزار گردید. جشنی که خود کودکان هم در برگزاری آن، نقش و حضور گرم و فعالی داشتند. از جمله بخش های متنوع این مراسم شاد که اجرای آن برعهده علی شیرمحمدی بود، می توان به نقاشی صورت کودکان، نمایش روباه و خروس توسط گروه زهور، جنگ کودکانه عمو مهرشاد، تردستی علیرضا آب بیدی و اجرای زنده موسیقی توسط هنرمندان محمد محمدپور، امیر صالحی و پوریا شیرنژاد اشاره نمود. در پایان این جشن هدایایی نیز به کودکان اهدا گردید.


در سایر روزهای هفته کودک نیز یاران فرشتگان از پا ننشستند و تمام تلاش خود را برای شاد کردن قلب کوچک کودکان به کار بستند. از جمله روز بیستم مهر ماه از ساعت ۱۰ تا ۱۲، با حضور در یکی از مراکز نگهداری از کودکان اوتیسم، قلب کودکان را لبریز از شادی و شعف نمودند. در این جشن که با حضور کودکان و خانواده های آنان، کادر مرکز و هنرمندان برگزار گردید، برنامه های مختلفی از جمله اجرای برنامه زنده موسیقی توسط هنرمندان استان؛ مرتضی حنطه زاده، فواد وفاجو و محمد خواجه دزفولی انجام شد.بعدازظهر روز بیستم هم نوبت به کودکان معلول ذهنی و جسمی رسید تا از آن ها نیز یادی شود و برایشان برنامه هایی اجرا گردد.


اگرچه با فرارسیدن بیست و یکم مهرماه، هفته ملی کودک به پایان رسید اما یاران فرشتگان در سرزمین پرمهرمان هرگز سفر به دنیای زیبای کودکان و نشاندن لبخند امید بر لبان آن ها را به فراموشی نمی سپارند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.