انتقال سازه‌های زیستگاه مصنوعی به دریا در منطقه خور موسی

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: مدیرکل شیلات خوزستان اعتبارات برای ساخت و حمل و استقرار هر مجموعه زیستگاه مصنوعی که شامل ۳۰۰ قطعه سازه بتنی است را سه میلیارد ریال اعلام کرد

به گزارش ایلنا از خوزستان، دکتر نبی اله خون میرزایی تاریخچه احداث این زیستگاه‌های مصنوعی در خوزستان را از سال ۸۳ بیان کرد و افزود: جنس این سازه‌ها بتنی و ارتفاعی برابر با ۲  متر دارند و انتقال آن‌ها به دریا یکی از راهکارها برای حفظ و  بازسازی ذخایر آبزیان است .

مدیرکل شیلات خوزستان تصریح کرد: ازجمله  اهداف ساخت و انتقال سازه‌های مصنوعی و ایجاد زیستگاه مصنوعی در دریا را ایجاد مکانی امن برای آبزیان و امکان صید مستمر از دریا،  اشتغال پایدار صیادان و افزایش میزان صید از دریا با توجه به حفظ و حفاظت از ذخایر آبزیان اعلام کرد .

خون میرزایی گفت : با توجه به اینکه بستر دریا در حوزه سواحل خوزستان، عاری از هر نوع پوشش گیاهی و یا صخره‌ای بوده و مناسب زیست برخی گونه‌های آبزیان نیست، لذا  این آشیانه‌های مصنوعی در بستر دریا مستقر می‌شوند تا ماهی‌هایی همچون  هامور، شانک و صبیتی در این زیستگاه‌های مصنوعی پناه گیرند .

وی خاطرنشان کرد: از سال ۸۳ تاکنون ۶ مجموعه زیستگاه مصنوعی شامل ۲۰۴۸ عدد سازه بتنی و در مساحتی حدود چهل و پنج هزار مترمربع  در منطقه خور موسی مستقرشده است .

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.