سیاحی: میزان تلفات در جاده های روستایی استان بالاست

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان گفت: تلفات در جاده های روستایی این استان بالاست و انتظار می رود دهیاران این مساله را به عنوان مسئولیت دینی و وجدانی در نظر بگیرند.

بر اساس آمار رسمی ، ۱۰درصد تلفات جاده ای خوزستان مربوط به محورهای روستایی است.
به گزارش ایرنا احمد سیاحی روز شنبه در همایش راهوران محله(دهیاران) در تالار اجتماعات مجتمع فرهنگی ملی حفاری ایران در اهواز افزود: در خوزستان یک هزار و ۳۵۶ دهیاری فعالیت دارد که با آموزش اعضای دهیاری ها می توان سهم قابل توجهی در کاهش تلفات جاده ای داشت.
وی اضافه کرد: در کنار راهسازی، مقوله راهداری، ساماندهی و ارتقای ایمنی راه ها با توجه به توسعه خوزستان در زمینه های مختلف از بحث های جدی است و با توجه به برخورداری این استان از شاخص های مختلف در کشور، جاده های خوزستان را باید ایمن کرد.
سیاحی گفت: جاده های روستایی خوزستان از چالش های بسیاری در رنج هستند و به دلیل حضور کمرنگ پلیس در این جاده ها، دهیاران در ساماندهی راه های روستایی نقش چشمگیری دارند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان بر ضرورت خط کشی راه های روستایی و ارتقای ایمنی این جاده ها تاکید کرد و گفت: با این اقدام ها می توان وضعیت موجود در راه های روستایی را مناسب تر کرد و بهبود بخشید تا از میزان تلفات کاسته شود.
بر اساس آخرین آمار رسمی ، تصادفات منجر به فوت استان خوزستان در تابستان امسال ۱۰۸ نفر بود که ۱۰درصد آن مربوط به راه های روستایی است.
سیاحی ادامه داد: آموزش یکی از مقوله های جدی و اساسی است که دهیاران باید آموزش های لازم در این زمینه را فرا گیرند.
وی افزود: چشم انداز خوزستان در مقوله راه ها(جاده ای، ریلی، هوایی و دریایی) با توجه به مصوبات نشست اخیر استاندار و اعضای شورای حمل و نقل خوزستان با وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی مشخص است.
در این نشست که اواخر پارسال صورت گرفت، اولویت استان در بخش ریلی، جاده ای و فرودگاه ها مشخص و در قالب یک صورت جلسه با وزیر راه و شهرسازی ارائه و مصوب شد.
در نشستی با حضور وزیر راه و شهرسازی مصوباتی در بخش های مختلف جاده ای، توسعه و نوسازی راه آهن ، حوزه های دریایی ، پایانه ها، هواشناسی و مسکن مهر این استان به تصویب نهایی رسید.
در این چارچوب بسته ۳۰۰هزار میلیارد ریالی حوزه حمل و نقل استان تا افق ۱۴۰۴ تدوین شده که این بسته همه زمینه های حمل و نقل را در برمی گیرد.
بخشی از این مصوبات در شرف اجرا بوده و بخشی نیز در دست پیگیری برای شروع عملیات اجرایی است.
با تحقق این برنامه ها و به ثمر رسیدن پروژه ها عقب افتادگی های بخش حمل و نقل ناشی از هشت سال دوران جنگ و پس از آن جبران می شود و خوزستان با توجه به راهبردی بودن و دسترسی به آبهای آزاد به جایگاه اصلی خود دست یابد.
خوزستان جزو معدود استان هایی خواهد بود که در زمینه ریلی، زمینی، دریایی و هوایی به جایگاه مطلوب خواهد رسید که باعث توسعه و ایجاد اشتغال می شود.
خوزستان ۱۴هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد .

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.