فولاد خوزستان، صعود یا سقوط؟

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: فولاد خوزستان با نتایجی که کسب کرد، یکی از گزینه های اصلی سقوط به لیگ دسته اول است و این مساله موجب اعتراض هواداران تیم شده است.
فولاد خوزستان فصل جاری را با تغییر مدیریتی آغاز کرد و از‌‌ همان ابتدا به حاشیه رفت و هواداران این تیم از‌‌ بازی نخست علیه آن جبهه گرفتند. البته تغییر مدیریتی می‌تواند یکی از دلایل نتیجه نگرفتن و افت این تیم باشد.
«دراگان اسکوچیچ» که در ابتدای فصل اغلب بازیکنان تاثیرگذارش را از دست داد، برای پیدا کردن جانشین آنان در فصل نقل و انتقالات نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد و هواداران فولاد خوزستان که دیگر امیدی به آینده این تیم ندارند، معتقدند تغییر مدیریتی عاملی برای از بین بردن فولاد و افت این تیم است.
«فرید» یکی از این هواداران می‌گوید: مدیران صنایع فولاد خوزستان باید پاسخگو باشند که چرا تیم دچار چنین وضعیتی شده است. وی با انتقاد از مدیریت باشگاه فولاد خوزستان می‌گوید: ما هرگز فولاد را این قدر ضعیف ندیده‌ایم و نمی‌دانیم در این باشگاه چه اتفاقی افتاده است که تیم باید در قعر جدول جای بگیرد. در حالی که فولاد همیشه جزو مدعیان قهرمانی بود.
دیگر هوادار فولاد خوزستان نیز می‌گوید: فولاد در این فصل نتوانست از نظر جذب بازیکن شرایط خوبی داشته باشد و دلیل اصلی افت این تیم همین مساله است. به دلیل بی‌کفایتی که برخی مسئولان تیم داشته اند، بهترین بازیکنان فصل‌های قبل خود را از دست دادیم و به جای آنان بازیکنانی جذب شدند که نمی‌توانند برای فولاد خوزستان تاثیرگذار باشند.
«جلیل» اظهار می‌کند: نمی‌توان باور کرد فولاد خوزستان که یکی از قطب‌های اصلی فوتبال ایران است به چنین روزی افتاده باشد. تا دیر نشده است باید فکری به حال تیم کرد. در غیر این صورت باید منتظر فاجعه برای این تیم و سقوطش به لیگ دسته اول بود.
یکی دیگر از هواداران فولاد خوزستان نیز می‌گوید: امسال فولاد خوزستان اسیر حاشیه‌هایی شد که پایان دادن به آن‌ها بسیار سخت و دشوار است. از سوی دیگر باید پرسید چرا مدیران کارخانه فولاد خوزستان امسال که تیم آماده نتیجه گیری بود، بودجه آن را کاهش دادند تا در نتیجه نتواند بازیکنان خوبی جذب کند؟
«عدنان» می افزاید: ما به عشق تماشای بازی های فولاد کیلومتر‌ها به اهواز می‌آییم تا شاهد موفقیت این تیم باشیم، اما کسب نتایج ضعیف همه ما را دلسرد و نا‌امید کرده است. اشکال کار فولاد اسکوچیچ نیست. زیرا این مربی‌ در فصل گذشته با وجود مشکلات نتایح بسیار خوبی کسب کرد و به نظر می‌رسد تیم مشکل مدیریتی دارد که باید به آن رسیدگی شود.

روحیه ضعیف فولادی ها
یک کار‌شناس فوتبال درباره کسب نتایج ضعیف فولاد خوزستان و افت تیم به همشهری می‌گوید: فولاد در وضعیت بحرانی قرار دارد و با یک پیروزی می‌تواند از این بحران خارج شود تا دوباره شاهد کسب نتایج خوب این تیم باشیم. فولاد بازیکنان خوبی در اختیار دارد که در هر بازی شاهد عملکرد خوب آنان برابر حریفانشان بوده‌ایم، اما تیم از نظر روحی با مشکلاتی روبه روست.
«عبدالرضا شاه غریب» می‌افزاید: اسکوچیچ از نظر فنی یکی از بر‌ترین مربیان خارجی است که به ایران آمده و ۲ فصل پیش با ملوان انزلی و فصل گذشته در تیم فولاد خوزستان نتایج خوبی کسب کرد. خط میانی و حمله فولاد خوزستان نیز در هر بازی صاحب موقعیت‌های خوب گلزنی شد، اما نبود تیزهوشی مهاجمان سبب شد این موقعیت‌ها از دست برود.
وی اظهار می‌کند: در خط دفاع نیز کندی و شاداب نبودن مدافعان این تیم به وضوح دیده می‌شود و به نظر می‌رسد اسکوچیچ در این خط نیاز به بازیکن با تجربه دارد. تا پایان لیگ بر‌تر زمان زیاد باقی مانده و بهتر است  مدیران فولاد خوزستان تا نیم فصل به اسکوچیچ وقت دهند تا این تیم را جمع کند.

خروج از بحران فقط با یک پیروزی
سرمربی کروات تیم فولاد خوزستان نیز می‌گوید: باور کنید ما فقط مشکل روحی داریم  و با یک پیروزی بازیکنان ما از این شرایط خارج خواهند شد. در اغلب بازی‌ها ما بهتر از تیم‌های حریف بوده ایم و برای مثال در آخرین بازی خود برابر سایپا موقعیت‌های زیادی داشتیم، اما از آن‌ها استفاده نکردیم.
«دراگان اسکوچیچ» می‌افزاید: اگر اشتباه های داوری در این بازی نبود، ما ۳ امتیاز بازی را کسب می‌کردیم و از شرایط بد روحی خارج می‌شدیم. من به بازیکنانم اطمینان دارم و می‌دانم آن‌ها برای فرار از قعر جدول لحظه شماری می‌کنند و به زودی این اتفاق رخ خواهد داد.
وی در پایان اظهار می کند: از هواداران فولاد خوزستان می‌خواهم به ما فرصت دهند و حمایت‌های خود را از این تیم دریغ نکنند.
در غیر این صورت و با رفتن تیم به حاشیه  فوتبال خوزستان دچار ضربه جبران ناپذیری خواهند شد. فولاد باشگاه کاملا حرفه‌ای است که خود را برای چنین روزهایی نیز آماده کرده است و راه خروج از این شرایط را نیز به خوبی می دانیم.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.