بازارچه های مرزی استان رونق می گیرند

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: استاندار خوزستان، رونق بازارچه های مرزی استان را از رویکردهای دولت یازدهم برای توسعه و اشتغال پایدار استان به ویژه مناطی مرزی عنوان کرد.

عبدالحسن مقتدایی گفت: تدبیر برای رونق و تداوم فعالیت های اقتصادی مرز نشینان و توجه به تامین پایدار معیشت مرزنشینان را از رویکردهای مثبت دولت در خوزستان خواند.
مقتدایی رونق بخشی به اقتصاد منطقه با اولویت اشتغال مردم محلی را رویکرد دولت خواند و گفت:تلاش می کنیم تا غبار نشسته بر پیکر اقتصاد در مناطق مرزی با توجه زیر ساخت های موجود زدوده شود.
استاندار خوزستان همچنین با تشریح ظرفیت های بی نظیر استان برای گسترش صادرات کالاهای غیر نفتی به کشور عراق گفت:با اقدامات صورت گرفته صادرات کالا از مرز بین المللی شلمچه به عراق از ۶۰۰ میلیون دلار به یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار هدفگذاری شده است.
وی با بیان فعال سازی بندر تجاری شادگان در دولت یازدهم، گفت:هم اکنون ۱۰۰ شناور باری در این بندر مستقر است و برای بیش از ۴۰۰ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد شده است.
وی فعالیت هفت بندر تجاری در استان خوزستان را از ظرفیت های استان برای اشتغال و کار آفرینی یاد کرد و اظهار داشت:به زودی بندر اقتصادی ماهشهر نیز به مجموع بنادر تجاری استان افزوده می شود.
استاندار خوزستان از پتروشیمی بندر امام، سازمان منطقه آزاد اروند، منطقه ویژه اقتصادی بندر امام و هفت کشت و صعنت کشاورزی در استان به عنوان دیگر توانمندی های اقتصادی موجود برای رونق اقتصادی یاد کرد و گفت:دولت در خصوص سرمایه گذاری و تامین زیرساخت ها نیز اقدامات شایسته ای در استان انجام داده است.
مقتدایی همچنین تصویب طرح ۵۵۰ هزار هکتاری احیای اراضی کشاورزی استان را از برکات سفرهای مقام معظم رهبری به خوزستان خواند و گفت:این طرح پس از ۱۶ سال وقفه از سوی دولت یازدهم در حال اجرا است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.