بازگشت شرجی ۹۰ درصدی به خوزستان

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: معاون هوا‌شناسی خوزستان گفت: افزایش رطوبت و پدیده شرجی تا آخر هفته به ویژه در مناطق جنوبی و شهرهای ساحلی استان وجود دارد.

علیرضا غلامپور در گفتگو با مهر، اظهار کرد: بررسی وضعیت نقشه‌های هوا‌شناسی کماکان استقرار زبانه کم فشار جنوبی بر روی استان را نشان می‌دهد که به تناوب با شدت و ضعف تا اواخر هفته جاری به ویژه در مناطق جنوبی و ساحلی ادامه داشته و موجب افزایش رطوبت و پدیده شرجی به ویژه در مناطق جنوبی و شهرهای ساحلی استان خواهد شد.

وی افزود: در بعد از ظهر امروز صعود رطوبت موجب افزایش ابر و رگبارهای پراکنده توام با وزش باد قابل ملاحظه به ویژه در مناطق شمالی و شمال غربی خواهد شد.

معاون هوا‌شناسی خوزستان تصریح کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته شهرستان آبادان با دمای هوای ۴۲ درجه سانتیگراد و ایذه با دمای هوای ۱۷ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین شهرهای استان بودند.

غلامپور در پایان گفت: پیش بینی می‌شود حداکثر دمای هوای اهواز امروز به ۴۱ درجه سانتیگراد و فردا صبح حداقل به ۲۱ درجه سانتیگراد برسد.

وی ادامه داد: میزان رطوبت در اهواز، ۷۶ درصد، آبادان ۵۴ درصد، ماهشهر ۸۴ درصد، هندیجان ۷۴ درصد، دزفول ۶۵ درصد، امیدیه ۶۱ درصد، گتوند ۶۰درصد و شادگان ۹۰ درصد بوده است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.