۳۰۰کارگر آبفای اهواز سه ماه حقوق دریافت نکرده اند!

عصر جنوب/ asrejonoob.ir:سیصد کارگر شاغل در شرکت آب وفاضلاب اهواز که زیر نظر پیمانکار به عنوان موتورچی و پمپ‌چی آب در سطح شهر اهواز فعالیت می‌کنند از سه ماه پیش حقوق دریافت نکرده‌اند.

یکی از کارگران آبفای اهواز به ایلنا گفت: حدود ۳۰۰کارگر شاغل در شرکت آب وفاضلاب اهواز که تا مرداد ماه سال جاری تحت نظارت شرکت پیمانکاری «پرتو داچک» مشغول بکار بودند اما از زمانی که قرارداد پیمانکار با شرکت آب وفاضلاب خاتمه یافته است، بابت دریافت دستمزد تیر، مرداد وشهریور خود بلاتکلیف شده‌اند.

او با بیان اینکه شرکت پرتو تاچک مدعی است فقط یک ماه حقوق تیر ماه را به کارگران بدهکار است افزود: همه ما به اندازه سه ماه مزد پرداخت نشده کارگردیم اما نه پیمانکارو نه آبفای اهواز هیچکدام مسئولیت پرداخت طلب مزدی تسویه نشده را را بر عهده نمی‌گیرند.

کارگران پیمانکاری آبفای اهواز همچنین در مورد معوقات بیمه‌ای خود گفتند؛ به غیر از مزد پرداخت نشده در سوابق بیمه تامین اجتماعی آن‌ها نیز مشکلاتی دیده می‌شود چنانچه بخشی از سوابق آنان به صورت نامنظم پرداخت شده است.

به ادعای کارگران ابفای اهواز با وجود آنکه هنوز شرکت پیمانکاری پرتو داچیک قرار داد خود را با شرکت آب و فاضلاب اهواز تمدید نکرده است اما آنها همچنان تحت عنوان موتورچی و پمپ چی آب به خدمات آب رسانی خود در سطح شهر اهواز مشغولند.

به نقل از کارگران گفته می‌شود که کارگران پیمانکاری اداره آبفای اهواز علاوه بر سه ماه طلب مزدی و ناقص بودن سوابق بیمه‌ای از بابت امنیت شغلی خود نیز نگران هستند.

به گفته آنان در شرایطی که همه مسئولان استانی و شهرستانی از مشکلات کارگران پیمانی آب وفاضلاب با خبرند اما هنوز بی‌تفاوتی‌ کارفرما در خصوص پرداخت مطالبات مزدی آن‌ها ادامه دارد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.