شبی که خوزستانی ها کلافه شدند/ تاخیر ۱۱ پرواز از فرودگاه اهواز در اولین روز پاییز

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: شبی که مسافران خوزستانیِ ۴ پرواز در فرودگاه مهرآباد کلافه شدند.
پیش از این نیز بارها باعث کلافگی و نارضایتی شهروندان یا میهمانان خوزستان شده و متاسفانه تعداد این پروازهای تاخیری به مقصد اهواز بسیار زیاد شده است و این موضوع، در مواردی باعث خسارت های مادی و معنوی به آنان می شود.
تاخیر در پروازهای اهواز دیگر به یک عادت برای مسافران خوزستانی تبدیل شده است. حالا دیگر تاخیر در پروازها و یا حتی لغو آنها فقط محدود به زمان گرد و غبار و روزهای مه آلود نیست.
در اولین شب پاییز ۹۴ که هوای اهواز پاکیزه تر و صافتر از دیگر روزها بود هم پروازهای اهواز با تاخیر انجام شد و فقط در یک سالن فرودگاه مهرآباد تهران، تاخیر ۴ پرواز به مقصد اهواز بر تابلوی راهنمای مسافران خودنمایی می کرد و این در حالی بود که پروازها به سایر شهرها بدون مشکل انجام می شد.
پرواز  شماره ۳۱۱ ایران ایر که باید ۱۵:۵۵ دقیقه تهران را به مقصد اهواز ترک می کرد بر اساس ساعت اعلامی بر روی تابلوی اطلاعات پرواز فرودگاه، مقرر شد با حدود ۷ ساعت تاخیر در ساعت ۲۲:۳۵ دقیقه انجام شود و این در حالی بود که به گفته برخی مسافران ساعت ۲۰:۳۰ مسئولان پرواز به مسافران اعلام کردند جهت دریافت کارت پرواز اقدام کنند تا مسافران خود را از دست ندهند و مسافران دوساعت پیش از زمان اعلامی برای پرواز، کارت خود را دریافت کنند!
از سوی دیگر مسافران پرواز شماره ۸۰۵۶ ایرتور به مقصد اهواز هم به خبرنگار تابناک خوزستان گفتند پرواز انها قرار بود در ساعت ۱۹:۱۰ انجام شود ولی این پرواز به موقع انجام نشد و در تابلوی فرودگاه مهرآباد، ساعد ۲۳:۴۵ دقیقه بعنوان زمان انجام این پرواز اعلام شد.
همچنین ۲ پرواز هواپیمایی نفت هم با تاخیر انجام شد. پرواز شماره ۲۶۱۴ که باید ساعت ۲۲:۱۵ دقیقه انجام می شود با این نوشته بر روی تابلوی راهنمای فرودگاه تکلیف خود را برای مسافران روشن کرد: تاخیر در ورود! زمان احتمالی انجام این پرواز هم ساعت۲۴ اعلام شد.
دیگر پرواز هواپیمایی نفت، پرواز شماره ی ۲۶۱۲ بود که این پرواز نیز قرار بود در ساعت ۱۸:۳۰ بلند می شد اما در ساعت ۲۰:۳۰، با اعلام تاخیر در پرواز ورودی، زمان دیگری برای انجام آن اعلام نشده بود.
این در حالی است که پروازهای تهران به مقصد دیگر شهرهای کشور بدون تاخیر خاصی در حال انجام بوده است.
جالبتر اینکه، این حکایت برای پروازهای صبح امروز پنج شنبه نیز تکرار شده است. بر اساس اعلام اطلاعات پرواز فرودگاه مهرآباد، پرواز شماره ۴۳۱ ایران ایر به مقصد اهواز نیز که قرار بوده ساعت ۵:۱۰ صبح انجام شود به ساعت ۸ صبح موکول شد.
*تکرار تاخیرها در پروازهای خروجی از اهواز
اما این تاخیرهای مکرر فقط مختص پروازهای ورودی به اهواز نیست بلکه پروازهایی که از مبدا اهواز به سایر فرودگاههای کشور نیز انجام می شوذ شاهد تاخیرهای پیاپی هستند.
وضعیت پروازهای روزهای چهارشنبه و پنج شنبه این هفته نشان دهنده عادت ایرلاین ها به انجام با تاخیر پروازها و عدم اهتمام جدی در برخورد مسئولان با این پدیده است.
*پروازهای اهواز به مقصد سایر شهرهای کشور
۳۶۰۵۱۷۱_۸۹۰
جدول بالا نشان می دهد فقط در روز گذشته، از مجموع ۱۳ پرواز تنها دو پرواز تقریبا بموقع انجام شده است و سایر پروازها، با تاخیرهای ۲۰دقیقه، یک ساعت، سه ساعت و حتی ۵ساعت و… انجام شده است!
تاخیر در پروازهای اهواز، پیش از این نیز بارها باعث کلافگی و نارضایتی شهروندان یا میهمانان خوزستان شده و متاسفانه تعداد این پروازهای تاخیری به مقصد اهواز بسیار زیاد شده است و این موضوع، در مواردی باعث خسارت های مادی و معنوی به آنان می شود که شرکت های هواپیمایی خود را در قبال این خسارات پاسخگو نمی دانند.
لازم است مسئولان استانی و همچنین مدیران سازمان هواپیمایی کشوری نسبت به انجام پروازها به مقصد این کلانشهر در موعد مقرر اهتمام لازم را داشته باشند و با شرکت های هواپیمایی که به انجام این تاخیرها عادت کرده اند برخورد جدی داشته باشند.
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.