روابط عمومی ها در تولید محصولات فرهنگی نقش کلیدی داشته باشند

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خوزستان، با بیان اینکه صدور محصولات فرهنگی شعار نیست اظهار داشت: روابط عمومی ها باید در تولید محصولات فرهنگی نقش کلیدی داشته باشد.
امید حاجتی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خوزستان، امروز(۳۱ شهریور) در جلسه مدیران روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان که با موضوع حمایت از تولیدات داخلی و خدمات فرهنگی و هنری درون خوزستان در سالن شهید هاشمی استانداری برگزارشد، گفت: از ابتدای حضور ما در خوزستان اولویت ما حل مشکلات اقتصادی و ریشه کن کردن معظل بیکاری است.

 

وی افزود: در این راستا علاوه بر برنامه برای حمایت از تولیدات داخلی استان، یک برنامه میان مدت نیز به منظور توسعه اقتصادی تدوین کردیم که تا پایان مهر ماه سال جاری تکمیل و تدوین خواهد شد و در خصوص برنامه بلند مدت نیز با توجه به ظرفیت های هر شهرستان به صورت جداگانه برنامه هایی را تنظیم کرده و برای اجرا در برنامه داریم.

 

وی اضافه کرد: اثرات عملکرد در حوزه های اقتصادی دارای عملکرد مناسبی بوده که حدود ۲ درصد در زمینه بیکاری از متوسط کل کشور بهتر بوده ایم، در زمینه صادرات غیرنفتی نیز ۷۰ درصد در خوزستان بهبودی حاصل شده و یکی از تأکیداتی که بخشنامه استاندار آن را دنبال می کرد خرید داخل و حمایت از ظرفیت های بازارهای داخلی استان است.

 

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان، اظهار کرد: ما به عنوان مسئول در گام اول به دنبال استفاده از ظرفیت های فرهنگی درون استان هستیم و در این زمینه روابط عمومی ها می توانند با شناختی که از مباحث فرهنگی خوزستان دارند، وارد عمل شوند تا در آینده اتفاقاتی در جهت حمایت از تولیدات فرهنگی استان صورت گیرد.

وی با بیان اینکه ما باید قسمتی از صادرات غیر نفتی را به محصولات فرهنگی اختصاص دهیم، ابراز کرد: متأسفانه در این خصوص تاکنون برنامه ریزی یا تلاشی در استان مشاهده نشده و روابط عمومی ها با روابط درون سازمانی و برون سازمانی که دارا هستند باید به تقویت این موضوع کمک کننده تا در این زمینه نیز شاهد موفقیت هایی باشیم.

وی ادامه داد: سال گذشته اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نام داشت که به معنای فرهنگ اقتصادی و مزایای آن مانند پس انداز و سرمایه گذاری و اقتصاد فرهنگی به معنای جذب سرمایه بود که نمونه این جملات را می توان در کشورهایی مانند آمریکا و هندوستان مشاهده کرد که یکی از سود آور ترین صنعت و گردش مالی آن ها از ساخت فیلم های سینمایی است که تولید می کنند.

حاجتی، با اشاره به اینکه ما باید به این موضوعات توجه کرده و ببینیم که محصولات فرهنگی ما تا چه اندازه موفق بوده و اگر تأثیری داشته سهم خوزستان در آن به چه اندازه بوده است، تصریح کرد: صدور محصولات فرهنگی شعار نیست و روابط عمومی ها باید در تولید محصولات فرهنگی نقش کلیدی داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: یکی از معضلاتی که ما با آن روبه رو هستیم این است که در دستگاه های خود دچار یک روزمرگی شده ایم و خروجی فعالیت های ما نیز مناسب نبوده و سودی را در بر ندارد، از این رو برای مقابله با این موضوع باید نگرش ها را تغییر داده و در مقیاسی بزرگتر عمل کنیم.

وی با بیان اینکه اکنون هر طرحی که تصویب می شود دارای یک پیوست فرهنگی است، عنوان کرد: باید این موضوع را مدنظر داشت که پیوست فرهنگی ملاحظاتی بوده که شما به آنها می رسید و اهمیت روابط عمومی ها به اندازه ای است که گفته های آنان تأثیرگذاری بیشتری از کتاب ها و تحقیقات بازرسان و طراحان پروژه ها دارد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان، با اشاره به اینکه موضوعات و مباحث موجود در حوزه فرهنگ بسیار متنوع است و با برقراری یک هماهنگی میان حوزه های فرهنگی قادر هستیم کار بزرگی را رقم بزنیم، اذعان داشت: برنامه های فرهنگی باید تمام جنبه های موجود در استان را پوشش دهد.

وی تاکید کرد: مسائل فرهنگی باید دارای چند ویژگی باشد که مهمترین آن استمرار است چرا که کار فرهنگی که مستمر نباشد تأثیرگذاری نیز نخواهد داشت و کارهای فرهنگی اگر برای قشرهای مختلف دارای جذابیت باشد مردم ما به سوی ماهواره ها سوق پیدا نمی کنند.

وی بیان کرد: در ارتباط با بخشنامه استاندار خوزستان برای حمایت از تولیدات داخلی استان یک دبیرخانه برای پیگیری تصمیم گیری ها و اقدامات وجود دارد و در زمینه های موردی نیز مشاور اجرایی استاندار مواردی را پیگیری می کند و ما از شما این درخواست را داریم چنانچه با مشکلاتی در این خصوص مواجه بودید این موضوعات را به دبیرخانه منتقل کنید.

حاجتی، توضیح داد: در خصوص تخصیص پنج درصد از بودجه دستگاه ها به مسائل فرهنگی این مورد الزام نبوده بلکه مجاز است و باید در زمینه های فرهنگی از ظرفیت های بخش خصوصی نیز استفاده شود و در اکثر کشورها نیز این موضوع در حال پیگیری است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان، یاد آور شد: اگر شورای عالی روابط عمومی ها فعال است نظرات و مصوبات خود را به سازمان مدیریت و برنامه ریزی ارسال کند تا ما در روند تصمیم گیری به این موارد توجه کنیم.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.