ثبت نام بیش از ۲۴۰۰ دانش‌آموز و دانشجوی غیرایرانی در مدارس و دانشگاههای خوزستان

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی خوزستان از نام‌نویسی بیش از ۲۴۰۰ دانش‌آموز و دانشجوی غیرایرانی در مدارس و دانشگاه‌های خوزستان خبر داد.

حمید سیلاوی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: نام‌نویسی دانش آموزان لازم‌التعلیم اتباع خارجی در استان خوزستان طبق روال هر ساله همزمان با ثبت‌نام دانش‌آموزان ایرانی انجام می‌شود که امسال از این قشر تعداد ۲ هزار و ۴۵۴ نفر از در مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم و همچنین در رشته‌های مختلف دانشگاه‌های استان ثبت‌نام کردند.

وی ادامه داد: افراد دارای کارت اقامت که از سوی اداره کل اتباع و مهاجرین استانداری خوزستان صادر شده و همچنین کسانی که دارای دفترچه اقامت هستند و نیروی انتظامی این دفترچه برای آنها صادر کرده، با ارائه مدارک لازم و کارت اقامت یا دفترچه اقامت، اقدام به نام‌نویسی در مدارس می‌کنند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی خوزستان گفت: البته افرادی که کارت یا دفترچه اقامت ندارند نیز می‌توانند به این اداره کل مراجعه کنند و پس از بررسی مدارک آنها، در صورت پذیرش مدارک، با دریافت معرفی‌نامه اداره کل امور اتباع در مدارس خوزستان نام‌نویسی کنند.

سیلاوی افزود: در این میان برای اتباع کشور افغانستان استثناء وجود دارد، از آن جایی که اقامت و کار اتباع افغان در خوزستان ممنوع است، اتباع این کشور تنها می‌توانند در مهمان‌شهر شهید بنی‌نجار شهرستان گتوند ساکن شده و به تحصیل بپردازند.

وی گفت: مزدوجین با زنان ایرانی می‌توانند بدون هیچ محدودیتی و ممنوعیتی در شهرستان‌های خوزستان به جز هویزه، دشت‌آزادگان، آبادان و خرمشهر اقامت کرده و فرزندانشان در همان محل تحصیل کنند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان اظهار کرد: اتباع برای نام‌نویسی در مدارس باید دارای کد شناسایی و کد خانوار باشند و این کد به جای کدملی شهروندان ایرانی، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سیلاوی تاکید کرد: شهریه پرداختی در مدارس برای اتباع خارجی طبق شهریه تعیین شده از سوی مرکز و برابر با مبالغ دریافتی از شهروندان ایرانی است.

تدریس در مدارس ایرانی برای اتباع خارجی، کاملا فارسی و بر اساس کتب مصوب وزارت آموزش و پرورش انجام می‌شود.وی ادامه داد: در بحث خدمات‌رسانی در حوزه آموزش دانش‌آموزان اتباع خارجی، سعی شده با هماهنگی کمیساریای عالی سازمان ملل، امکانات لازم برای مدارسی که اتباع خارجی در آنها تحصیل می‌کنند از جمله کولر، آب‌سردکن، رایانه و اقلام آموزشی ارایه شود. روپوش مدرسه نیز بر اساس لباس فرم همان مدرسه برای دانش آموزان اتباع خارجی تامین می‌شود.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.