بازگشت شرجی و گردوغبار به خوزستان/ اهواز گرم‌ترین مرکز استان

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: به علت جنوبی شدن جریانات هوا از سوی خلیج‌فارس پدیده شرجی تمامی شهرهای خوزستان را فراگرفت.

کوروش بهادری اظهار داشت: بیشتر شهرهای استان خوزستان امروز رطوبتی بیش‌از ۶۰درصد را تحمل کرده و این پدیده تا پایان هفته ادامه دارد.

وی افزود: پدیده شرجی در شهرستان دزفول ۶۳درصد و در شهرستان‌های ماهشهر،هندیجان و گتوند نزدیک به ۶۰درصد گزارش شده است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: رطوبت هوا در اهواز نیز در حال حاضر برابر با ۵۰درصد است.

وی عنوان کرد: جریانات جنوبی از سوی خلیج‌فارس علت اصلی پدیده شرجی در خوزستان بوده و در ماه‌های گذشته میزان رطوبت در برخی از نقاط استان به ۹۸درصد نیز رسید.

بهادری اظهار داشت: در روز گذشته نیز شهرستان بستان با ۴۷درجه گرمترین و شهرستان دهدز با ۲۲درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین نقاط استان خوزستان بودند.

براساس اعلام سازمان هواشناسی امروز و فردا در ساعات بعدازظهر ۶ استان کشور درگیر پدیده گرد و خاک خواهند بود.

براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی ۳ روز آینده به ویژه در ساعات بعداظهر و اوایل شب به سبب ناپایداری‌های هم‌رفتی رگبار موقتی باران، گاهی رعد و برق و در برخی نقاط وزش باد شدید محلی در استان‌های واقع در شمال غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، سواحل شمالی، دامنه‌های رشته کوه البرز، مرکز، شمال شرق و جنوب کشور پیش‌بینی می‌شود.

طی امروز و فردا در ساعات بعدازظهر و اوایل شب به سبب وزش باد شدید محلی در استان‌های قزوین، مرکزی، تهران، البرز، قم و پاره‌ای از نقاط اصفهان گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

آسمان امروز تهران نیز نیمه ابری است و در بعدازظهر افزایش ابر و بارش پراکنده گاهی با رعدوبرق و باد و گردوخاک رخ خواهد داد.

همچنین امروز شهرکرد با دمای ۶ درجه سانتی‌گراد و اهواز با دمای ۴۶ درجه سانتی‌گراد به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین مراکز استان های کشور هستند.

 

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.