آیت الله حیدری: معنا ندارد برای آبادی استان‌های دیگر، خوزستان نابود شود

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: معنا ندارد برای آبادی استان‌های دیگر، خوزستان نابود شود و قبل از حادتر شدن اوضاع باید جلوی مشکلات گرفته شود.

آیت الله محسن حیدری در دهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان که امروز ۱۸ شهریورماه برگزار شد، اظهار کرد: اگر دولت به داد مردم خوزستان نرسد فاجعه پیش می‌آید و این بی عدالتی است اکثر جاهای خوزستان با مشکل بی آبی روبرو هستند لذا من از مسئولین می‌خواهم همه با هم حقوق حقه مردم خوزستان را دنبال کنند.

وی بیان کرد: در زمینه کشاورزی، موضوع آب مهم است. کشاورزی بدون آب معنا ندارد و استان ما سال‌ها با مشکلات کم آبی زیادی مواجه شده است اما خوزستان از یک مشکل دیگری رنج می‌برد و آن هم این است که آب استان از سرشاخه‌ها به استان‌های دیگر می‌رود و علاوه بر مصرف شرب برای کشاورزی این استان‌ها نیز مصرف می‌شود.

حیدری اظهار کرد: در شورای عالی آب کشور تصویب شد که هرگونه برداشت آب از سرشاخه‌های کارون محدود شود مگر برای مصرف شرب اما این مصوبه اجرا نشد؛ مردم خوزستان دچار مشکل بی آبی هستند و در شادگان و خرمشهر برای کشت نخیلات، آب وجود ندارد و کشاورزان با مشکل مواجه‌اند و هر جا رفتیم مردم با مشکل کم آبی مواجه بودند و حتی احشام دامداران نیز در معرض نابودی قرار گرفته‌اند.

وی افزود: در مجلس خبرگان در نشستی به این موضوع اشاره کردم و گفتم که با ادامه این شرایط کشاورزان از کشاورزی و دامداران از دامداری دست بر می‌دارند و همه آن‌ها به حاشیه شهرها مهاجرت می‌کنند که این خود بیکاری و فقر را به دنبال خواهد داشت.

وی تصریح کرد: اگر این مشکل آب حل نشود، همکاران ما در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در زمینه بخش تعاونی و کشاورزی نمی‌توانند کاری انجام دهند؛ حرف‌هایی که زدیم برای القای روحیه ناامیدی نبود قطعا نظام جمهوری اسلامی ایران بر اساس عدالت است و اگر در جایی مشکلی است قطعا مقطعی است و به زودی حل خواهد شد و در زمینه تعاون کیفیت کاری خیلی مهم است، کمیت هم مهم است ولی کیفیت کاری خیلی مهم‌تر است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ضمن تبریک به دست اندرکاران تعاونی‌های استان و قدردانی از فعالیت ۷ هزار تعاونی فعال در استان گفت: تعاون یک الگوی موفق اقتصادی است، چون بر اساس فکر و دخالت مستقیم مردم است و در هر صحنه‌ای که مردم ورود کرده‌اند ثمره‌اش سرافرازی است.

آیت الله حیدری تصریح کرد: تعاون یکی از نوآوری‌های جمهوری اسلامی و از تراوشات فکری شهید بهشتی است و برای اولین بار، بعد از انقلاب ظهور یافت و به این ترتیب اقتصاد ایران به ۳ بخش دولتی، تعاونی و خصوصی تقسیم شد.

وی عنوان کرد: بخش تعاون می‌تواند به عنوان یک الگوی موفق برای دیگر کشورها نقش ایفا کند و این بخش از ارکان اقتصاد مقاومتی است؛ اقتصاد ما اقتصاد وابسته به نفت است و همین تحریم‌هایی که چند سال ظالمانه به ایران تحمیل شد، ناشی از همین اقتصاد تک محصولی بوده است و اگر اقتصاد ما وابسته به نفت نبود و ما روی پای خودمان می‌ایستادیم، این تحریم‌ها مشکلی برای ما ایجاد نمی‌کرد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه بدون حمایت دولت، بخش‌های تعاونی به ویژه تعاونی‌های کوچک نمی‌توانند به اهدافشان برسند، خاطرنشان کرد: بانک‌ها نیز باید حمایت کنند و محدودیت‌ها و قوانین دست و پا گیر بانک‌ها باید کمتر شود تا بخش‌های کوچک‌تر اقتصادی بتوانند قدرت مانور بیشتری پیدا کنند.

به گزارش ایسنا، در پایان این جشنواره با حضور جمعی از مسئولین استانی از ۱۱ تعاونی برتر استانی و ۳ تعاونی برتر ملی تجلیل شد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.