تندباد و رگبار خوزستان تا فردا ادامه دارد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت:بر اساس پیش بینی ها تندباد ، رگبار پراکنده توام با رعد و برق در برخی شهرهای شمالی و شرقی خوزستان تا فردا (سه شنبه)ادامه می یابد.

کوروش بهادری در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: پیرو اطلاعیه هواشناسی شب گذشته شاهد وقوع رگبارهای پراکنده، رعد و برق، وزش تندباد لحظه ای و گرد و غبار در بخشی از نقاط استان به ویژه نواحی شمال و شرقی بودیم.
وی پیش بینی کرد این وضعیت تا ۲۴ساعت آینده در برخی نقاط بخصوص در شمال و شرق استان تداوم یابد.
بهادری بیشترین میزان بارندگی شب گذشته را در لالی شش میلیمتر، دهدز ۹ میلیمتر و مسجدسلیمان چهار میلیمتر اعلام کرد و افزود: شدت تندباد در مسجدسلیمان ۷۰ کیلومتر بر ساعت و در گتوند ۶۰ کیلومتر بر ساعت بوده است.
وی اضافه کرد : برای نواحی جنوبی استان افزایش ابر در بعدازظهر به همراه رگبار پراکنده و تندباد همچنین در شهرهای ساحلی پدیده شرجی در ساعات اولیه صبح پیش بینی می شود.
بهادری اظهار کرد: خلیج فارس نیز بعدازظهرها مواج خواهد بود و به افرادی که دریاروی دارند توصیه می شود تمهیدات لازم را بیندیشند.
مدیرکل هواشناسی خوزستان در ادامه با بیان اینکه در روزهای اخیر دمای استان کاهش چهار تا پنج درجه ای داشته گفت: حداکثر دمای هوا در امیدیه با ۴۳ درجه سانتیگراد و حداقل دما در شهر دهدز با دمای ۲۳ درجه سانتیگراد ثبت شده است.
وی افزود: حداقل و حداکثر دمای اهواز نیز ۳۲ تا ۴۴ درجه سانتیگراد در نوسان بوده است.
بهادری با اشاره به تنوع اقلیمی در خوزستان بیان کرد: در روزهای اخیر شاهد بروز پدیده های هواشناسی در این استان بودیم.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.