استاندار خوزستان با آدم های قدیمی در هیات اجرایی انتخابات خداحافظی و نیروهای جدید معرفی کنید

استاندار خوزستان با بیان این‌که در مدیریت به اصل بازنگری در انتخاب هیات اجرایی انتخابات و معرفی چهره‌های جدید معتقدم، گفت: با آدم‌های قدیمی خداحافظی می‌کنیم و معتقدیم باید براساس شایستگی، نیروی جدیدی معرفی کرد. البته منظور از نیروی جدید نیروی کم سواد و ناشناخته نیست و باید شرایط را به گونه‌ای فراهم کنیم که مردم در این فضا احساس مشارکت کنند.
به گزارش ایسنا عبدالحسن مقتدایی در جلسه مشترکی فرمانداران و بخشداران استان که امروز، ۱۱ شهریورماه در سالن امام رضا(ع) شهرک نفت برگزار شد، اظهارکرد: یکی از بخش‌های کار مدیریت ماموریت‌های ذاتی و وظایف ابلاغ شده است که یک مدیر باید به خوبی انجام دهد ولی می‌بینیم در این بخش ۱۰، ۱۵ نفر به طور همزمان استخدام می‌شوند و همه در یک جغرافیای یکسان و مشخص و برای یک مسئولیت واحد مشغول به کار می‌شوند اما بعضی‌ها موفق‌ترند، برخی موفقند و برخی نیز زمین‌گیر می‌شوند.
وی ادامه‌داد: ویژگی‌های شخصی افراد است که به همراه ویژگی اداری وی موجب می‌شود این فرد در یک سازمان فردی شاخص معرفی شود. این ضعف یک مدیر است که نوع برخورد او با افراد در داخل و خارج اداره متفاوت است که تکرار این موضوع موجب نهادینه شدن آن در سازمان و در ادامه تبدیل شدن این موضوع به یک فرهنگ می‌شود؛ بنابراین معتقدم با پیمانکاران و کسانی که قرارداد موقت می‌بندند مانند کارکنان قرارداد معین رفتار شود چرا که رفتار و نحوه برخورد دوگانه بیانگر ضعف یک مدیر است.
استاندار خوزستان افزود: مدیر باید با استحکام به وظایف خود عمل و شفاف و روشن در مسیر مدیریت خود حرکت کند و نباید هیچ‌گونه دوگانگی در حرکت او مشاهده شود و در ملاعام به یک شکل و در خفا به شکل دیگری عمل کند.
* ارزش کار مدیر به امانت‌داری است
مقتدایی با بیان این‌که ارزش کار مدیریت این است که امانت‌دار باشد، اظهارکرد: اکنون در حال ورود به فازی هستیم که امانت‌داری بسیار سنگینی پیش روی ما است، به خصوص این‌که مردم منتظر یک تحول هستند.
وی افزود: قطعا تمام دولت مردان در طول تاریخ تمایل داشتند که مجلسی داشته باشند که با سیاست‌های دلت هماهنگ باشد نه تحمیل و کارت زرد و قرمز به آن‌ها ندهند. وزیری که باید وقت خود را صرف کار کارشناسی کند هفته‌ای سه بار برای پاسخگویی به مجلس نرود؛ معمولا اگر مردم نسبت به آرایی که در انتخابات ریاست جمهوری داده‌اند پایبند باشند. بدون شک در حد قابل ملاحظه‌ای تاثیر آن را در انتخابات مجلس و مجلس خبرگان خواهند دید.
استاندار خوزستان تصریح کرد: فضای این دوره فضای متفاوتی است؛ به این دلیل که مجلس جدیدی قرار است روی کار آید. در عرصه انتخابات نزدیک به ۶ ماه است که انجام اقدامات را شروع کردیم؛ آنچه که اهمیت دارد به جا آوردن امانت‌داری است. در ابتدا باید مدافع حقوق کسانی باشیم که قرار است نامزد انتخاباتی باشند. در این مرحله باید به شکلی عمل شود که هیات اجرایی با هر تمایلاتی که داشته باشد با صلابت به وظایف خود عمل کنند.
مقتدایی اظهارکرد: در این زمینه هیات اجرایی نمی‌توان گفت دلم می‌خواهد این کاندیدا رد شود و این کاندیدا قبول؛ بنابراین در مرحله نخست در جهت دفاع از حقوق کاندیداها فرمانداران موظفند از هر کاندیدایی که شرایط قانونی را داراست دفاع کنند.
وی افزود: هیات اجرایی معتدل که می‌خواهد اصولگراها باشد یا اصلاح‌طلبان و یا جناح دیگری نداریم. فرد کاردانِ باصلابت باید پای موضوع باشد و دلیل رد یا تایید کاندیداها از سوی هیات اجرایی باید عنوان شود. در این زمینه باید تعارف را کنار بگذارید.
* انتخاب افراد با صلابت و ریشه‌دار در راس امور
استاندار خوزستان خاطرنشان‌کرد: انتظار می‌رود افراد با صلابت و با ریشه در راس امور انتخات معرفی شوند، به گونه‌ای که اگر فرماندار از این فرد درخواست کنند که فلان کاندیدا که شرایط را ندارد، او را تایید کند باید کلید اتاق کار خود را تحویل داده و خداحافظی کند.
مقتدایی اظهارکرد: افراد بسیاری وجود دارند که شب انتخابات عزل و کسانی هستند که به علت شهامتی که به خرج می‌دهند، خلق می‌شوند. البته شهامت به معنی لج و لجبازی نیست؛ شهامت به مفهوم اجرای قانون و مقررات و رعایت حقوق مردم است. در آن لحظه که تصمیم می‌گیرید چه کسی رد شود و چه کسی می‌ماند مثال حکمی است که قاضی می‌دهد که چه کسی قاتل و چه کسی مقتول است؛ بنابراین بی‌عدالتی چه ریز و چه درشت بی‌عدالتی است.
وی ادامه داد: در مرحله دوم امانت‌داری باید کسانی سر صندوق‌ها قرار گیرند که صیانت از آرای مردم را به خوبی انجام دهند؛ چه کسی گفته همیشه یک عده‌ای خاص باید سر صندوق قرار بگیرند و این کجای قانون اساسی آمده است. به فرمانداران توصیه می‌کنم تخلفات گذشته را حتما مرور و اتفاقات قبلی هیات‌های اجرایی خود را بررسی کنند.
استاندار خوزستان گفت: مرحله سوم افرادی را شامل می‌شود که می‌خواهند رای بدهند و ما حق دخالتی در کار آن‌ها نداریم. مشارکت تمام و کمال مردم در حکومت و نظام برای ما با اهمیت‌تر است.
مقتدایی با تاکید بر صیانت از این سه حوزه افزود: با قانون و آیین‌نامه از حقوق نامزدهای انتخاباتی دفاع می‌کنیم و همچنین از افرادی که سر صندوق‌ها قرار می‌گیرند و کسانی که می‌خواهند در انتخابات رای بدهند صیانت می‌کنیم.
وی تصریح‌کرد: در انتخابات این دوره به مردم قول می‌دهیم هیچ تعاملی که اسمش زد و بند باشد با کسی نخواهیم داشت؛ هیچ فرمانداری هم در آینده تعجیلی در ارایه آمار آرای شهرستان خود نداشته باشد. نفس کسانی که می‌خواهند شلوغ کنند و از این شلوغی بهره بگیرند را باید گرفت. اشکالی ندارد که خوزستان آخرین مجموعه‌ای باشد که آمار خود را به وزارت کشور اعلام می‌کند اما آنچه که اهمیت دارد صحت انتخابات است تا در هر زمانی که بخواهند آن را بررسی کنند، نتایج مطابق با قوانین باشد.
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.