خودروهای پلاک اروند و یک بام و دوهوای دلواپسان/ مریم موسوی

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: درحالیکه چندی است سایت های دلواپسی نظیر مشرق و الف به شدت دلواپس تردد خوردوهای پلاک اروندی در سراسر استان خوزستان شده اند و ضمن توهین به مردم خوزستان و استفاده از الفاظ ناشایست علیه خوزستان های مظلوم  فریاد وامصیبتا سر داده اند که با این کار تولیدات داخلی آسیب می بیند و میلیاردها تومان ارز از کشور خارج می شود (در حالیکه  در دوره رئیس جمهوری آن مرد رفته فقط در سال  هشتاد و نه   ۴۳ هزار و ۳۸۹ دستگاه خودروی سواری به وزن ۷۰ هزار تن و به ارزش ۸۹۲ میلیون دلار وارد کشور شده است ) به یکباره سخنان غیر قابل دفاع وزیر صنعت و معدن در خصوص لزوم گناه بودن عدم استفاده از ماشین های داخلی ، دم خروس این دلواپسان را نشان داد .
جالب است مدیران  سایت مشرق به جای اینکه توضیح دهند چرا آن زمان که دولت مهرورز ۴۳ هزار و ۳۸۹ دستگاه خودروی سواری و به ارزش ۸۹۲ میلیون دلار وارد کشور کرد دلواپس نشدند و به فکر تولیدات داخلی نبودند امروز دلواپس استفاده مردم خوزستان از خودورهای پلاک اروندی است .
 دست اندرکاران این دوسایت که خبرنگارشان در استان خوزستان همراه و همکار با انجمن های خوردوساز فضاسازی ناجوانمردانه ای علیه استفاده مردم خوزستان از ماشین های پلاک اروند ایجاد کرده بود  پس از صحبت های وزیر صنعت در خصوص لزوم استفاده از ماشین های تولید داخل اینبار یادشان افتاده است که خودروهای داخلی کیفیت ندارد .
به جملات زیر که در یادداشت اخیرسایت مشرق تحت عنوان {” آقای وزیر! در دوسال گذشته چه قدمی برای بهبود کیفیت خودروهای داخلی برداشته‌اید؟ http://www.mashreghnews.ir/fa/news/461635/ }  آماده است دقت کنید :
۱-       “مردم کشورمان چه آن زمان که پراید ۷ میلیونی و پژو ۲۰۶، ۱۳ میلیون تومانی می‌خریدند، چه اکنون که مجبور به خرید پراید با قیمت ۲۰ میلیون و ۲۰۶ با قیمت ۳۶ میلیون تومان هستند، از کیفیت محصولی که تحویل می‌گرفتند، رضایت نداشتند و ندارند. حالا وزیر، حامیان کمپین خودرو صفر نخرید را خیانتکار و اقدام آنها را حرام اعلام می‌کند “
۲-       ریشه اصلی نارضایتی مردم از خودروهای داخلی، کیفیت پایین آنها است و بحث قیمت یک موضوع فرعی در این قضیه است
۳-       واقعیت این است که مردم ایران از کیفیت خودروهای تولید داخل رضایت ندارند و حق هم با آنها است.
۴-       اما کدام خریدار خودروهای تولید داخل را سراغ دارید که از کیفیت سطح خدمات پس از فروش خودروسازان، راضی باشد؟
۵-       تا زمانی که مسئولان ارشد بخش صنعت کشور، صورت مسئله مشکلات خودروسازی کشور را درک نمی‌کنند یا نمی‌خواهند درک کنند، امیدی به اصلاح این صنعت و رفع نارضایتی مردم نیست.
جالب است سایت مشرق که در چند روز گذشته با حملات مکرر خود خوزستانی ها را به دلیل استفاده از خودورهای پلاک اروند متهم به تضعیف تولید داخل می کرده است خود امروز با صدای رسا اعلام می کند مردم از کیفیت خودروهای تولیدات داخل ناراضی هستند .
تنها تفسیری که در خصوص این رفتار دوگانه می توان داشت این است که در نظر این دلواپسان فقط خوزستانی ها هستند که حق ندارند از خودروهای با کیفیت خود وقیمت مناسب استفاده کنند آنهم حتما به این دلیل که به زعم آنها  “خوزستانی ها جامعه ای با فرهنگ قبیله ای که مانع از پیدایش اندیشه های نوین، عقلی، ابداعی و خلاقیت‌های انسانی می‌شود محسوب می شوند ” ( این مقاله با عنوان  عامل کمیاب و شاید نایاب در خوزستان در سایت الف با  کد مطلب ۲۱۱۷۳۰ منتشر شده است http://alef.ir/vdcbf8b5grhb8zp.uiur.html?211730 )
مشرق نیوز نشان داد روزی که باید به ساز خودروسازان برقصد با معاون حقوقی رئیس جمهور مصاحبه می گیرد و برعلیه خوزستان حمله می کند و فردای آن برای کوبیدن مردم به وزیر صنعت حمله می کند چون در دو حالت این حملات متوجه دولت روحانی است.
مریم موسوی/*
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • مریم خانم در سایت مشرق هیچ اشاره ای به خودروهای پلاک اروند و مردم خوزستان نشده ، می خواستی انتقادکنی اقلا چیز دیگری می گفتی؟