دولت ظرفیتهای استاندار خوزستان را غنیمت بداند/ مسعود کنعانی

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: مسعود کنعانی، فعال اجتماعی و محیط زیست خوزستان با تاکید بر مشکلات متعدد زیست محیطی استان خوزستان خواستار حمایت بیشتر دولت از دکتر مقتدایی استاندار خوزستان شد.
وی گفت: یافتن و اجرای راهکارهای برون رفت از معضلات متعدد و در هم پیچیده خوزستان فقط در سایه همکاری و همدلی همه اقشار و اطیاف و تجمیع پتانسیلهای موجود در استان امکان پذیر می باشد
کنعانی همچنین اضافه کرد: استاندار فعلی تا حدودی در زمینه بستر سازی برای انجام کارهای شایسته و درخور مردم زجرکشیده خوزستان ،موفق عمل نموده و توانسته است نیروهای مختلف را باهدف کار برای توسعه و ترقی استان به زیر یک چتر گردهم آورد که همتایان قبلی او در این زمینه موفق نبودند.
این فعال محیط زیست اضافه کرد: حقیقتا اگر مواجه با این فاجعه زیست محیطی و پیامدهای تکان دهنده آن نمی شدیم ایشان در مقایسه با سایر همکارانش در دولت ،بیشتر به عنوان یک استاندار استاندارد قابل طرح است.
اما حجم وسیع معضلات محیط زیست ، کاهش شدید منابع آبی و انبوه متراکم مشکلات اقتصادی و اجتماعی در این استان نیازمند عزمی ملی و اراده ایی مافوق اختیارات وامکانات در دست وی می باشد.
 امیدواریم دولت محترم نیز ظرفیتهای وی را غنیمت شمرده و در جهت رفع مشکلات روزافزون و همچنین ،کاهش فاصله عقب ماندگی فاحش خوزستان از قطار توسعه در ابعاد مختلف آن، بهره گیری نماید.
مسعود کنعانی ضمن تاکید بر وجود برخی انتقادها از عملکردمقتدایی اعلام داشت: البته فقط دیکته ننوشته غلط ندارد و مجموع شرایط باید سنجیده شود.اتفاقا یکی از منتقدان ایشان بنده هستم که معتقدم در موضوع انتقالهای آب ازکارون وکرخه، آلودگیهای آب و هوای اغلب شهرهای خوزستان ، برخورد با عوامل مخرب طبیعت که باعث تغییر در اکوسیستم منطقه و نابودی تالاب ها شده اند وهمچنین دربحث سلامت روانی وکاهش نرخ بالای بیکاری در استان، ایشان می توانستند بهتر عمل نمایند .
ضمن اینکه، تمرکز توان و انرژی و هدررفت زمان به علت پرداختن به اموری که جز اولویت های ضروری و مهم مردم نیست را می توان از نقاط خاکستری مدیریت نماینده عالی دولت درخوزستان بشمار آورد.
وی ادامه داد:
البته در این خصوص به یک نکته مهم ،باید توجه داشت و آن هم اندازه اختیارات ،قدرت مانور ومیزان تسلط یک استانداربر منابع و ظرفیتهای بالقوه و بالفعل استانی با ویژگیهای منحصربفرد خوزستان می باشد.
کنعانی در خاتمه افزود:
اتحاد و همبستگی دلها و اعتماد به فرزندان این آب و خاک، افق روشن تری از آینده را به همه ما نوید خواهد داد.
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.