معاون استاندار: اختیارات پروژه مسکن مهر به شورای مسکن خوزستان تفویض شود

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان، تفویض اختیار مسکن مهر را به شورای مسکن این استان خواستار شد.

احمد سیاحی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا، با اشاره به مشکلات مسکن مهر در خوزستان اظهار کرد: برای حل مشکلات این پروژه لازم است وزارت مسکن تنها متولی نباشد و اختیار تصمیم گیری درباره آن به شورای مسکن خوزستان واگذار شود که دراین رابطه با مرکز مکاتبه کرده ایم.
وی افزود: در خوزستان ۳۸ هزار و ۵۹۸ واحد مسکن مهر به بهره برداری رسیده که از این تعداد ۳۲ هزار و ۱۴۴ واحد به متقاضیان تحویل داده شده است.
سیاحی گفت: مسکن مهر خوزستان با مشکلاتی چون تکمیل زیرساخت ها و ناتوانی اعضا در تامین سهم آورده و تمایل نداشتن برخی شهروندان به سکونت در واحدهای مسکن مهر و شهرهای جدید روبه روست که در صورت تفویض اختیار به شورای مسکن خوزستان می توان این مشکلات را بهتر پیگیری کرد.
وی با اشاره به اینکه در کلان شهر اهواز پروژه مسکن مهر در شهرهای جدید شیرین شهر و رامین اجرا شده، اضافه کرد: اگر رویکرد در شیرین شهر تغییر نکند شاهد سرریز جمعیت در آنها نخواهیم بود و در این شهر جدید باید برای اجرای زیرساخت ها اهتمام جدی صورت گیرد.
به گفته وی، اجرای برق، آب و فضای سبز در شیرین شهر به صورت جدی در حال پیگیری است.
سیاحی اظهار کرد: در شهر جدید رامین نیز اجرا و افتتاح ۳۱۰ واحد مسکونی در دستور کار است و پیش بینی می شود که با استقرار باغ ویلاهای مدیران در این شهر جاذبه ایجاد شود.
وی با اشاره به نقص زیرساخت ها در طرح مسکن مهر تاکید کرد: بر اساس برآورد دو سال پیش پنج هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل و اجرای زیرساخت های مسکن مهر خوزستان نیاز بود.
معاون استاندار خوزستان گفت: مسکن مهر شهر الوان (عبدالخان) هیچ متقاضی نداشته و مردم به دلیل مسایل فرهنگی و عادت به سکونت در خانه های بزرگ و ویلایی تمایلی به سکونت در آپارتمان های کم مساحت ندارند.
بیش از ۱۰۰ هزار واحد مسکن مهر در شهرهای بیش از ۲۵ هزار نفر، کمتر از ۲۵ هزار نفر و شهرهای جدید خوزستان وجود دارد که برخی آنها تکمیل و برخی نیز در دست ساخت است. حدود ۷۵ درصد از این واحدهای مسکونی توسط دولت و بقیه خود مالک هستند. ۱۰ هزار متقاضی مسکن مهر در خوزستان تاکنون انصراف داده اند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.