میردورقی از برنامه نود شکایت کرد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: اردشیر میردورقی که شب گذشته روی آنتن برنامه نود قرار گرفت و انتقادات زیادی را متوجه این برنامه کرد، از این برنامه طرح شکایت کرد.

اردشیرمیردورقی  اظهارکرد:” موضوع فوتبال مبین، آرمین و آرمان، پسرهای من، سال قبل توسط برنامه نود به حاشیه​هایی رفت که هنوز عواقب آن برنامه روی فوتبال کنونی مبین تاثیر دارد. سال قبل به واسطه رفتن مبین به پرسپولیس حاشیه​هایی برای او درست شد و هیچ وقت هم مدارکی ارائه نکردند. آن موقع من خواستم از این برنامه شکایت کنم که دوستان بسیاری واسطه شدند و من هم از این کار خود صرف‌نظر کردم.”

وی بیان کرد: “امسال هم که مبین به استقلال اهواز آمد، همه می​دانند که او جزو اولین نفراتی بود که در تمرینات تیم شرکت کرد و مبین برای این که از حاشیه​های برنامه نود در امان بماند، به صورت خیلی ناشناس در تمرینات شرکت کرد تا سرانجام با باشگاه استقلال اهواز قرداد بست.”

میردورقی با اشاره به دیدار استقلال اهواز و استقلال تهران، گفت:” برای این بازی اجازه ندادند استقلال اهواز در ورزشگاه تختی بازی کند و مسایل دیگری هم بود و در واقع به استقلال اهواز باخت دادند. ظهر این مسابقه گزارشگر برنامه نود، آقای یونسیان که سال قبل هم آن اتفاق بد را برای مبین رقم زد، در هتل محل اقامت بازیکنان استقلال اهواز ظاهر می​شود و مصاحبه​ای با مالک باشگاه می​گیرد و سوالاتی را با محوریت خاص و جهت​دار مبنی بر این که آیا پدر مبین به باشگاه کمک مالی می​کند، می​پرسد که آقای ملکی (مالک باشگاه) هم این موضوع را به صراحت تکذیب می​کند.”

وی افزود: “گزارشگر این برنامه مصاحبه​ای هم با آقای بختیاری​زاده (سرمربی تیم استقلال اهواز) انجام می​دهد و این برنامه تنها بخش کمی از این مصاحبه را، آن هم به صورت گزینشی برای این که افکار عمومی را به اشتباه بیندازد، پخش می​کند. بختیاری​زاده در مصاحبه​اش می​گوید که من از این که پدر مبین کمک مالی به باشگاه داشته است، اطلاعی ندارم و نمی​دانم چنین چیزی هست یا خیر ولی حتی اگر هم به استقلال اهواز یا خوزستان کمک کند، دست او را می​بوسم و طرفدارش هستم.”

میردورقی بیان کرد:” یونسیان، گزارشگر این برنامه و خود برنامه مانند سال قبل که یک مصاحبه گزینشی برای مبین درست کردند و همان موضوع سال گذشته را رقم زدند و مسایل کذب و بی‌اساس را مطرح کردند که من شب گذشته هم به آقای فردوسی‌پور و کسانی که این برنامه را نگاه می​کردند، این را گفتم. به هر حال متاسفانه بدون هیچ‌گونه مدرک و سندی، صحبت​هایی را ارائه می​کنند.”

وی ادامه داد:” پس از آمدن من روی خط و پایان برنامه نود، من و آقای فردوسی​پور نزدیک به یک ساعت و نیم با یکدیگر صحبت کردیم و آقای فردوسی‌​پور حرفی به من زد که باعث تاسف من شد و آن حرف این بود که “مبین برای استقلال اهواز و تیم​های دیگر خوب است ولی برای پرسپولیس نبود“؛ سوال من از آقای فردوسی​پور این است که با توجه به این‌که فوتبال علم است و بحث روانشناسی دارد، کجای دنیا آن هم ظهر روز بازی، خبرنگاری که سال قبل برای یک بازیکن گزارش تهیه می​کند، به هتل می​رود و با مبین بحث می​کند و به او می‌گوید برادرت را هم به استقلال اهواز آوردی؟ من آن موقع نمی​دانستم که این موضوع برای مبین پیش آمده است ولی بعد متوجه شدم همین بحث روحی روانی روی بازی مبین مقابل استقلال تهران تاثیر منفی گذاشته است و خواهش می​کنم صحبت​های من بررسی شود که حرف​هایی که می​گویم واقعیت دارد یا ندارد.”

میردورقی خاطرنشان‌کرد: “آقای فردوسی​پور در خصوص وضعیت مالی این باشگاه به من تهمت زد و ما هم سیستم قضایی و امنیتی داریم و خواهش می​کنم مسوولان مربوطه در این زمینه، پیگیری کنند و ببینند چه اندازه از حرف‌های آقای فردوسی​پور درست و چه اندازه اشتباه است و با دروغگو؛ من، فردوسی​پور یا هر فرد دیگری که هست، برخورد کنند.”

وی بیان کرد:” فوتبال در خون ما خوزستانی​ها هست و شب گذشته هم گفتم اگر تمام رسانه​های دنیا جمع شوند، نمی‌توانند فوتبال را از ما و بچه​های​مان بگیرند چرا که فوتبال جزئی از زندگی ما خوزستانی​ها است. همیشه شاهد برخورد این آقایان و گروه​شان با فوتبال خوزستان بوده​ایم. وضعیت فوتبال امروز هم مشخص است و وقتی با بزرگانی مانند دادکان، مایلی‌کهن، دایی و قلعه​نویی برخورد ناشایست می​شود، زیاد جای تعجب ندارد.”

به گزارش ایسنا، میردورقی گفت:” از مسوولان می​خواهم این دو برنامه فردوسی​پور را که برای این جوان ۱۹، ۲۰ ساله و برادرانش در رسانه ملی نشان دادند، بررسی کنند. رسانه ملی خودش را صرف فرهنگسازی در فوتبال نکرد و باید به سمت اخلاق‌مداری برود نه تهمت زدن. به صراحت می​گویم تمام حرف‌های فردوسی​پور در این زمینه، چه سال قبل و چه شب گذشته، تهمت بود.”

وی بیان کرد:” مبین، آرمان و آرمین زمانی که از اصفهان به تهران رفتند، قربانی تن ندادن به خواسته دلالان شدند و این، حال و روز آن‌هاست. من خواهش می​کنم فرزندان من و دیگر جوانان را در زمین فوتبال قضاوت کنند. تیم استقلال اهواز دو روز پیش از آغاز لیگ، بسته شد و بدنسازی نداشت. مبین هم مانند سایر بازیکنان است و هنوز بدنش آماده نیست. خواهش می​کنم دوستان تحمل کنند که خوزستان سه تیم در لیگ برتر دارد و به جای اینکه برای تیم​های خوزستان حاشیه درست کنند، اگر به فکر استان هستند، جاهای دیگر را تقویت کنند. برنامه شب گذشته نود در شرایطی پخش می​شود که استقلال اهواز یک بازی حساس با ذوب آهن دارد و مردم، عاقل و متوجه هستند که این برنامه​ها برای چه هست.”

میردورقی عنوان کرد:”فردوسی​پور در برنامه نود در دو برنامه به استقلال اهواز پرداخته است و یکی پاسخ دهد که آقای فردوسی​پور از استقلال اهواز و خوزستان چه می​خواهد؟ من به عنوان یک پدر صبح امروز (سه​شنبه) طرح شکایت کردم و وکیل گرفتم و وکیلم در حال انجام کارهای قانونی است و حداکثر تا روز شنبه این شکایت به دادسرای فرهنگ و رسانه ارایه می‌شود. من این موضوع را به خاطر فوتبال خوزستان، استقلال اهواز، خواست هواداران این تیم، حیثیت خودم و فرزندانم و احقاق حقم پیگیری می​کنم. می​دانم قوه قضاییه با تشکیلاتی که دارد با افراد خیلی بزرگتر از این آقایان برخورد کرده است و اگر حقی از ما ضایع شده باشد، مطمئن هستم این قوه فارغ از محبوبیت نام این آقایان، موضوع را رسیدگی می​کند.”

وی تصریح کرد:” گبرنامه سال قبل فردوسی​پور باعث شد که هیچ مربی​ای جرات نکند که فرزندان من را به بازی بگیرد. پسر دوم من سال گذشته در تیم استقلال تهران بود ولی مربی او به خاطر ترس از برنامه نود حاضر نبود با او ادامه دهد. همچنین آقای درخشان در نیم‌فصل دوم فصل گذشته مبین را برای پست دفاع چپ جذب کرده بود ولی پس از حاشیه​های نود، هیچ‌ وقت نشد که از او استفاده کند.”

میردورقی تاکید کرد: “به هر حال من قصد شکایت از آقای فردوسی​پور، برنامه نود، کارگردان و خبرنگار این برنامه  و عوامل پشت پرده که سال قبل بودند؛ از جمله آقای​ شاه‌محمدی و امرالله سلطانی را دارم. شاه‌محمدی پس از برنامه سال گذشته نود، حرف‌های خودش را در رسانه​ها تکذیب کرد و گفت که خبرنگار نود این حرف​ها را در دهان من گذاشت.”

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.