وزیر بهداشت در خوزستان؛ بازدید از بیمارستان ابوذر تا نوسازی بیمارستان نظام مافی شوش و بیمارستان ۴۰۰ تخته در دزفول

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: دکتر هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی صبح امروز ۱۹ مرداد۹۴ وارد اهواز شد و به همراه مهندس سعیدی کیا رییس بنیاد مستضعفان، دکتر مقتدایی استاندار خوزستان و دکتر اسماعیل ایدنی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از پروژه بیمارستان در حال ساخت ۱۶۰ تختی کودکان ابوذر بازدید کرد.

همچنین در ادامه این بازدید، وزیر بهداشت به همراه رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از بخش های مختلف مرکز آموزشی درمانی کودکان ابوذر اهواز بازدید کردند.

دکتر هاشمی در این بیمارستان از بخش های CCU، BICU، نوزدان، اطفال و همودیالیز بازدید بعمل آورد و ضمن عیادت و دلجویی از بیماران بستری نحوه رسیدگی به آنان را مورد بررسی قرار داد و برای آنان بهبودی و شفای عاجل آرزو کرد.

وزیر بهداشت در ادامه بازدید از نزدیک با تعدادی از پرستاران و پرسنل این بیمارستان به گفتگو پرداخت و ضمن قدردانی از زحمات آنان در خصوص طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد و میزان رضایتمندی آنها از اجرای این طرح سوالاتی را مطرح نمود.

گفتنی است در این بازدید بسیاری از مردم از نحوه ارائه خدمات در این بیمارستان ابراز رضایت کردند و همینطور تعدادی از مراجعین نیز انتقاداتی نیز از نحوه ارائه خدمات مطرح کردند.

پروژه بیمارستان در حال ساخت ابوذر اهواز با مشارکت بنیاد مستضعان ظرف ۱۸ ماه آینده تکمیل خواهد شد و جایگزین بیمارستان فعلی می شود.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بخش‌های مختلف بیمارستان نظام مافی شوش تجهیز و نوسازی می‌شود.

سید حسن قاضی‌زاده هاشمی ظهر امروز با حضور در شهرستان شوش از بخش‌های مختلف بیمارستان قدیمی نظام مافی این شهرستان بازدید کرد و از نزدیک نحوه ارائه خدمات درمانی و نیز وضعیت فیزیکی و تجهیزاتی این بیمارستان که قدمتی ۵۰ ساله دارد را مورد بررسی قرار داد.

قاضی‌زاده هاشمی در نشستی که در محل فرمانداری شهرستان شوش و با حضور مسئولان استانی و دانشگاهی برگزار شد پس از بررسی وضعیت موجود دستورات لازم را برای ارتقا و تجهیز این بیمارستان صادر کرد.

وی در ادامه گفت: تجهیزات مورد نیاز این بیمارستان از جمله سی.تی.اسکن و  اکو کاردیو گرافی و بخش‌های رادیولوژی، آزمایشگاه و بخش دیالیز ظرف دو ماه آینده تجهیز و نوسازی می‌شود.

هاشمی همچنین از آغاز پروژه بلوک زایمان با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال خبر داد و افزود: ۱۰ میلیارد ریال اعتبار نیز بر اعتبارات هتلینگ این بیمارستان اضافه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، وزیر بهداشت در بدو ورود به شهرستان شوش با حضور در گلزار شهدا بر مقام شامخ شهدای این شهرستان ادای احترام کرد.

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، امکانات و زیر ساخت های موجود در بخش بهداشت و درمان را در کشور کافی ندانست و گفت:با وجود امکانات کم نباید به مردم وعده دروغ داد.

دکتر سیدحسن قاضی زاده روز دوشنبه در حاشیه بازدید از بیمارستان نظام مافی شوش در گفت و گو با ایرنا افزود:به رغم اینکه کادر درمانی و متخصص خوبی داریم اما زیر ساخت های خوبی در بخش مراکز درمانی و بیمارستانی کشور وجود ندارد.
وی آغاز عملیات ساخت بیمارستان مجهز کودکان در اهواز و توسعه بیمارستان طالقانی آبادان با مشارکت بنیاد مستضعفان را از اهداف سفر خود به خوزستان عنوان کرد و افزود:در شهرستان شوش امکانات درمانی کم است و مردم مطالبات زیادی دارند که حقشان است.
وزیر بهداشت همچنین از اعزام تیم ویژه ای به شهرستان شوش برای بررسی کمبودهای بهداشتی و درمانی این شهرستان خبر داد و در خصوص بیمارستان نیمه کاره الغدیر شوش گفت:با اعتبارات کم بعید است بتوان اعتباری به بیمارستان الغدیر شوش که نیمه کاره رها شده اختصاص داد ضمن اینکه
با اعتبارات ناچیز تا ۵۰ سال آینده بعید است بتوان این بیمارستان را تکمیل کرد.
دکتر هاشمی با بیان اینکه اعتبارات معمولا صرف طرح هایی با پیشرفت بالای ۸۰ درصد می شود گفت:اگر بخواهیم نظام خدمات درمانی متحول شود دولت و مجلس باید توجه ویژه ای به این بخش داشته باشند.
وی با بیان ایکه مردم حاضرند یارانه خود را صرف سلامت کنند گفت: دولت یازدهم دربخش بهداشت و درمان خدمات شایسته ای ارایه کرده است.
وی منطقی کردن خدمات درمانی بیمه ها را از برنامه های این وزارتخانه برشمرد و گفت:با تعیین یک سود منطقی و معقول برای شرکت های بیمه درمانی تلاش می شود تا خدمات بیمه درمانی پایدار و منطقی شود.
وزیر بهداشت از اقدامات خیر خواهانه مردم در حوزه سلامت نیز تجلیل کرد و گفت:از اینکه مردم خود برای احداث بیمارستان پیش قدم می شوند جای تقدیر و تشکر بسیار دارد.
وی کمبود تخت بیمارستانی در کشور را بیش از ۸۰ هزار تخت عنوان کرد و گفت: این مشکل قابل حل است اما این اقدام نیاز به یک جراحی و تصمیم بزرگ دارد که امیدواریم مسولان با گذشت بیش از ۳۶سال از انقلاب اسلامی در این عرصه وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی را یاری کنند.
در سفر وزیر بهداشت به شهرستان شوش تخصیص اعتبار برای ساخت بیمارستان الغدیر ، افزایش تخت های ویژه CCU و ICU و تخت های بستری و آموزشی کردن بیمارستان نظام مافی شوش از وی مطالبه شد.
وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در سفر به شهرستان شوش از بخش های مختلف بیمارستان نظام مافی شوش و بیمارستان نیمه کاره الغدیر دیدن کرد.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی از موافقت وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی با احداث یک بیمارستان ۴۰۰ تخته در شهرستان دزفول خبر داد.

عباس پاپی زاده عصر دوشنبه در آیین افتتاح مرکز پرتو درمانی خیریه دزفول که با حضور دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی برگزار شد افزود:در صورت احداث ، این بیمارستان نخستین بیمارستان ساخته شده از اعتبارات دولتی در دزفول خواهد بود.
وی با بیان اینکه تمام تخت های بیمارستانی و مراکز درمانی در دزفول با کمک خیرین ساخته شده اند اظهار کرد:شهرستان دزفول در بخش بهداشت و درمان کمترین بار مالی را بر دوش دولت داشته است. نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی همچنین افزود:با توجه به موافقت وزیر بهداشت برای ساخت این بیمارستان از هم اکنون پیگیری برای دریافت مجوزهای لازم در کوتاهترین زمان انجام می شود.
پاپی زاده با اشاره به کمک خیرین شهرستان دزفول در ساخت بیمارستان و مراکز درمانی افزود: خیرین سلامت در دزفول در زمینه ساخت پایگاه اورژانس نیز پیش قدم شده اند. وی همچنین ضمن تشریح عملکرد دولت یازدهم در زمینه بهداشت و درمان گفت:با اجرای طرح تحول نظام سلامت اتفاق بزرگی در حوزه سلامت در کشور رخ داد و بار سنگینی از دوش مردم برداشته شد. نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی اجرای موفقیت آمیز طرح تحول نظام سلامت را حاصل تعامل خوب دولت و مجلس به ویژه شخص وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی دانست و افزود:
به رغم اقدامات خوبی که در بخش های مختلف در دزفول انجام شده هنوز این شهرستان در حوزه سلامت با مشکلات جدی روبروست. وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی نیز با قدردانی از مشارکت خوب مردم خیر دزفول در حوزه سلامت گفت:مردم دزفول همانگونه در دوران هشت سال دفاع مقدس پیشقدم و پیشگام بودند در حوزه سلامت نیز مشارکت های خوبی داشته اند. سیدحسن قاضی زاده هاشمی در خصوص موافقت این وزارتخانه با ساخت بیمارستان ۴۰۰ تختی دزفول گفت:وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی موافق ساخت این بیمارستان در دزفول است اما پولی برای ساخت آن موجود نیست لذا باید منایع لازم برای اجرای این طرح را تعریف کرد و انتظار می رود با تعریف منابع مالی بتوان این بیمارستان را در دزفول ساخت.
وی گفت:سالانه باید دو هزار تخت بیمارستانی در کشور احداث شود اما در حال حاضر اعتباری برای آنها نیست. عضو شورای اسلامی شهر دزفول نیز در این آیین گفت:از دولتمردان انتظار می رود نگاه ویژه ای نسبت به شهرستان دزفول به عنوان شهر نمونه کشور داشته باشند و به مشکلات و کمبودهای دزفول نباید مانند سایر شهرهای برخوردار کشور نگریست. حسین گلستانباغ افزود:اگر مسوولان تفاوتی بین دزفول و سایر شهرهای برخوردار قایل نیستند چه بهتر مردم دزفول لوح زرین نمونه شدن خود را بازگردانند.
وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی نیز گفت:خوزستان استانی است که همه ارکان نظام باید با نگاه ویژه به آن توجه شود.
دکتر هاشمی در سفری یک روزه به استان خوزستان از بیمارستانهای ابوذر اهواز ، نظام مافی شوش و مراکز درمانی دزفول دیدن کرد.
با حضور وزیر بهداشت مجهزترین مرکز پرتو درمانی خیریه کشور و نیز اورژانس ۱۱۵ هوایی شمال خوزستان در دزفول افتتاح شدند.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.