جای خالی خوزستان در قاب برترین‌های کنکور

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: سیدحسن دهدشتی، درخصوص نبود داوطلبانی از خوزستان بین رتبه‌های تک‌رقمی کنکور سراسری و راهکارهای احقاق حق استان در بزرگترین رقابت علمی کشور اظهارکرد: باید در استان دانشگاه‌های جدیدی راه‌اندازی شود تا سهمیه بومی خوزستان در کنکور سراسری افزایش یابد و از این طریق دانش‌آموزان بیشتری از استان بتوانند به دانشگاه وارد شوند. وی با بیان این‌که در آموزش و پرورش خوزستان مشکلاتی وجود دارد، افزود: باید کیفیت سطح آموزش در مدارس استان و دانشگاه‌ها ارتقا یابد؛ همچنین مشکل دیگر آموزش و پرورش خوزستان کاهش انگیزه ماندگاری مدیران، معلمان و مربیان است.

نماینده آبادان موضوع دیگر را کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان دانست و در این خصوص تصریح کرد: به دلیل جنگ تحمیلی و شرایط استان نتوانستیم نیروها را آن‌گونه که شایسته است جذب کنیم؛ از سوی دیگر به دلیل مهاجرت، محققان کمی در استان داریم و از سوی دیگر نخبه‌های کنونی استان نیز انگیزه خود را از دست داده‌اند. دهدشتی با بیان این‌که آموزش و پرورش خوزستان باید کارهای اساسی‌تر و بیشتری انجام دهد، گفت: ممکن است مسایلی مانند پدیده ریزگردها و تعطیل‌شدن مدارس در کاهش انگیزه، افت دانش‌آموزان و ترک تحصیل آن‌ها و یا حتی در مسایل مربوط به خانواده‌ها تأثیر بگذارد اما آموزش و پرورش استان باید اقدامات جامع فرهنگی برای تغییر این وضعیت انجام دهد.
نماینده آبادان گفت: ما از مدیران آموزش و پرورش خوزستان گله‌مندیم که چرا مشکلات و موضوعات تخصصی منعکس نمی‌شود؛ به طور کلی نمایندگان استان به میزان اطلاع از حوزه انتخابیه خود، مشکلات آموزش و پرورش را پیگیری می‌کنند.  وی با اشاره به زمان و ساعت برگزاری آزمون کنکور در خوزستان بیان‌کرد: طبیعی است که با توجه به شرایط آب و هوای استان و گرمای شدید، زمان و ساعت برگزاری کنکور سراسری بسیار تاثیرگذار خواهد بود؛ به همین جهت باید پیش‌بینی‌های لازم انجام و شرایط به طوری مهیا می‌شد که کوچکترین مشکلی برای داوطلبان ایجاد نشود. دهدشتی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط استان آموزش و پرورش باید یک برنامه جامع با هماهنگی دستگاه‌های ذیربط تنظیم کند و تمهیدات لازم که عمده آن نرم‌افزاری است را انجام دهد.
وی با بیان این‌که شرکت‌ها و صنایع استان باید نسبت به پیرامون خود متعهد باشند، افزود: شرکت‌ها و موسسات کلان دولتی در استان باید به مسایل پیرامون خود که آموزش و پرورش بخشی از آن است، مسئولیت بیشتری را متعهد شوند و صرفا به مسایل اقتصادی توجه نکنند و به کمک‌های مقطعی و ناچیز اکتفا نکنند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.