رئیس اداره نظارت بر بهداشت دامپزشکی: کشتارگاه صنعتی خوزستان غیر بهداشتی است

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی خوزستان گفت: شرایط فعلی کشتارگاه صنعتی از نقطه نظر بهداشتی دارای نواقصی است که امید است پیمانکار هر چه سریع‌تر موارد و نواقص مربوطه را مرتفع کند.

مهرداد دلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: در سال ۹۳ با تلاش و کوشش فراوان و پیگیری‌های مستمر اداره کل دامپزشکی و استانداری خوزستان، نخستین سالن صنعتی کشتار دام در استان احداث و به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: در نخستین گام جهت بهره‌برداری، کشتار دام (گوسفند و بز) در سالن سنتی متوقف و به سالن صنعتی منتقل شد و پس از کش و قوس‌های فراوان، از تاریخ ۲۵ خردادماه سال ۹۴ کشتار گوسفند و بز به‌صورت کامل به سالن صنعتی منتقل شد.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی خوزستان تصریح کرد: مهمترین اتفاقی که در حال حاضر به وقوع پیوسته انتقال کشتار از روی زمین (روش سنتی) به خط هوایی (بر روی ریل هوایی) است که این موضوع می‌تواند در خون‌گیری بهتر لاشه، کاهش آلودگی میکروبی ثانویه لاشه و افزایش کیفیت گوشت نقش به‌سزایی داشته باشد.

دلیلی در پایان بیان کرد: البته شرایط فعلی کشتارگاه صنعتی از نقطه نظر بهداشتی دارای نواقصی است که این موضوع به‌صورت مستمر به پیمانکار کشتارگاه صنعتی تذکر داده شده و امید است که هر چه سریع‌تر موارد و نواقص مربوطه را مرتفع کند تا با رعایت کامل اصول و ضوابط بهداشتی، گوشت قرمز با کیفیت و شرایط بهداشتی ایده‌آل تولید و به شهروندان عزیز استان و اهواز ارائه گردد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.