استاندار خوزستان: دغدغه ما اتمام پروژه​های نیمه تمام است/ توزیع اعتبارات ارزش افزوده در استان ناعادلانه است

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: استاندار خوزستان گفت: حجم پروژه​ها و تعداد پروژه​های نیمه تمام استان بسیار زیاد است و این مسأله​ای است که باید به آن ایراد گرفت و لازم است برای اجرای این پروژه ها و حل این مشکلات تلاش کرد.

 عبدالحسن مقتدایی روز گذشته ۲۲ تیرماه در نشست شورای برنامه​ریزی استان، با بیان اینکه تنش برای دریافت بودجه در استان کم شده است و بودجه استان به صورت کارشناسی بین بخش‌های مختلف توزیع می​شود، اظهارکرد: بیشترین دغدغه ما اتمام پروژه​های نیمه تمام استان است و باید برای حل این مشکل راهکار مناسبی را انتخاب و اجرا کنیم.

وی در خصوص حقوق و مطالبات پیمانکاران افزود: حقوق و مطالبات پیمانکاران استان باید پرداخت شود زیرا آن‌ها سرمایه​های خود را هزینه کرده​اند و حقشان است که مطالبات خود را دریافت کنند و اگر به دنبال اشتغال هستیم، نباید تعهدات خود به پیمانکاران را فراموش و حق آنها را ضایع کنیم.

مقتدایی با بیان اینکه ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده و عوارض آلایندگی استان بدون هیچ نظارت و مدیریتی خرج می​شود، عنوان کرد: هرج و مرج مالی در بخش مالیات ارزش افزوده در جای جای استان وجود دارد که این مساله بیشتر به دلیل عدم اطلاع افرادی است که این بودجه​ها را مدیریت می​کنند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه ۷۰ پروژه خاص در دستور کار استانداری قرار دارد، بیان کرد: تمام این پروژه​ها با استفاده از امکانات استان تا پایان سال مالی به بهره​برداری خواهند رسید.

وی افزود: ۴۳ نفر از کارکنان دستگاه​های مختلف با برگزاری دوره‌هایی در حال آموزش هستند تا پس از این دوره‌ها، جایگزین بازنشستگان یا مدیران از کار افتاده شوند.

امسال ۵۰۳ پروژه نیمه تمام به بهره​برداری می‌رسد

توزیع اعتبارات ارزش افزوده در استان ناعادلانه است

همچنین اسماعیل جلیلی، نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامینیز با بیان اینکه منابع ارزش افزوده باید مدیریت شوند، اظهارکرد: با برگزاری کمیته​ها و جلسات مختلف باید قانون مدیریت منابع ارزش افزوده را بازنگری و بتوان آن را به صورت عادلانه بین بخش​های مختلف توزیع و مدیریت کرد و توزیع این اعتبارات در استان ناعادلانه و با اهداف تعیین شده در قانون متفاوت است.

وی در خصوص بحث توزیع اعتبارات پروژه​های ناتمام استان تصریح کرد: اگر برای توزیع اعتبارات صرفا بحث پیشرفت فیزیکی پروژه​ها را در نظر بگیریم، خطا کرده​ایم و باید شاخص‌های مختلفی نظیر پروژه​های زیرساختی، ضریب اشتغال و تاثیر اقتصادی این پروژه​ها نیز مدنظر باشد.

جلیلی گفت: به منظور برنامه​ریزی و استفاده بهینه ازتمام منابع با هدف توسعه متوازن و پایدار استان، باید قوانین مدیریت منابع و اعتبارات بازنگری شوند تا به این اهداف دست یابیم.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.