برنامه ۲۰ ساله توسعه حمل‌ونقل خوزستان تصویب شد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: رحمانی از مهم‌ترین بندهای برنامه را احداث خط آهن اهواز – اصفهان، بندر امام – خرمشهر به بصره، چهار خطه ریلی اندیمشک – اهواز و بندر امام عنوان کرد
 مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان از تدوین و تصویب برنامه ۲۰ ساله توسعه حمل‌ونقل این استان خبر داد.

منوچهر رحمانی یکشنبه‌شب در دیدار اعضای شورای حمل‌ونقل و مدیران راه و شهرسازی خوزستان با آیت‌الله سید علی شفیعی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: برنامه ۲۰ ساله توسعه حمل‌ونقل این استان به دنبال دیدار اسفند گذشته استاندار خوزستان، معاونان وی و اعضای شورای حمل‌ونقل خوزستان با وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی در ۲۲ بند مصوب شده است.

وی از مهم‌ترین بندهای برنامه را احداث خط آهن اهواز – اصفهان، بندر امام – خرمشهر به بصره، چهار خطه ریلی اندیمشک – اهواز و بندر امام عنوان کرد و افزود: ظرفیت حمل‌ونقل ریلی استان پنج میلیون تن است که در مسیر تله زنگ به ۱۰ درصد کاهش می‌یابد و مقرر شده در این زمینه تصمیم‌گیری و معضل را برطرف کنند.

رحمانی با بیان اینکه احداث خط آهن اهواز – اصفهان، مطالعه و اعتبارات آن از طریق صندوق توسعه ملی تأمین می‌شود، افزود: عملیات اجرایی خط دوم اندیمشک – اهواز – بندر امام هم شروع شده است.

وی از اتخاذ تصمیم‌های ارزشمند در خصوص فرودگاه‌ها و صنعت هوایی خوزستان هم خبر داد و گفت: در نشست مزبور مصوب شد یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه جدید احداث شود که مسیر اهواز – دهدز، اهواز – بهبهان و اهواز – اندیکا در این چارچوب چهار خطه می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان اضافه کرد: در خصوص هواشناسی هم مقرر شد ۲۱۰ میلیارد ریال تجهیزات اختصاص یابد تا به صورت دقیق و به موقع در خصوص گزارش‌های هواشناسی اطلاع‌رسانی شود.

خارج کردن ۱۴ کشتی از اروند

وی اظهار کرد: در خصوص دریانوردی هم، بندر امام خمینی(ره) که از رتبه یک در اوائل انقلاب هم‌اینک به رتبه سه رسیده، قرار شده یک سری اقدام‌ها انجام‌شده تا به رتبه نخست برگردد که یکی از این‌ها لایروبی اروند و خارج‌سازی کشتی‌های مغروقه در اروند است.

رحمانی گفت: تا پایان سال قرار شده ۱۴ کشتی از اروندرود خارج شود.

وی از برنامه احداث پایانه‌های بار شلمچه و چذابه نیز خبر داد و گفت: در اربعین سال گذشته، ۲۵ درصد زوار کشور از این استان و از مرزهای شلمچه و چذابه برای زیارت عتبات عالیات اعزام شدند که امسال افزایش ظرفیت پیدا می‌کنند تا باکیفیت به زوار خدمات‌رسانی شود.

رحمانی گفت: برای جاده اهواز- چذابه، ۱۰۰ میلیارد ریال تاکنون هزینه و قرار شده تا اربعین امسال به اتمام برسد. تمام هنر این است که در شرایط سخت بتوانیم کار کنیم، اگر همه چیز مهیا باشد که مدیریت کردن هنر نیست.

وی افزود: تمام همکاران در صنعت حمل‌ونقل استان باغیرت و همدلی با تمام توان برای خدمت به مردم آماده‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان در خصوص پروژه مسکن مهر در استان نیز افزود: در بخش مسکن برای ۱۰۶ هزار واحد قرارداد منعقد شده بود که ۸۰ هزار واحد در  شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر، ۱۱ هزار واحد در شهرهای جدید و مابقی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر احداث می‌شود.

وی گفت: ۶۰ تا ۷۰ درصد پروژه‌ها به اتمام رسیده و متوسط پیشرفت فیزیکی مابقی واحدها هم ۷۰ درصد است. امید است در آینده با همکاری مردم و حمایت دولت بتوان این را به سرانجام برسانیم.

رحمانی افزود: با توجه به کمبودهای مالی و اعتباری برای پیشرفت پروژه‌های مسکن مهر از دستگاه‌ها و ماشین‌آلات اداره کل راه و شهرسازی برای ساماندهی و آماده‌سازی محوطه‌ها، معابر استفاده می‌شود.

وی اضافه کرد: سیاست‌های جدید دولت در مسکن اجتماعی هم به جد پیگیری می‌شود.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.