استانداری از فعالیت‌های احزاب حمایت می کند/ جمعیت‌ها و گروه‌های سیاسی نباید در برگزاری اجتماعات قانونی مشکلی داشته باشند

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: استاندار خوزستان در گفتگو با شوشان در خصوص استعفای سه تن از اعضای ستاد انتخابات استان خوزستان گفت: استعفای مدیران کل استانداری برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس منطبق بر قانون است.برای هر کدام از معاونین و مدیران مستعفی معاون و مدیران ستادی سرپرست تعیین شده است و تا زمان انتصاب معاونین و مدیران ستادی کلیه اختیارات به آنان تفویض شده است.

عبدالحسن مقتدایی افزود: هیچ کدام از مسئولین دولتی حق ندارند از کوچکترین امکانات و موقعیت خود بر له یا علیه کاندیدا ، گروه ، جناح خاص استفاده کند. در این خصوص با احدی تعارف نداریم.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان بیان داشت: استعفا از مسئولیت ها برای فعالیت جدی تر در سیاست و انتخابات چه به عنوان کاندیدا و چه برای دیگر مسئولیت های سیاسی جزو حقوق اجتماعی افراد است و کسی نمی تواند فردی را از حقوق اجتماعی خود محروم کند.

مقتدایی عنوان کرد: از فعالیت و همایش های احزاب سیاسی در چارچوب قانون با هر تفکر سیاسی و در جهت مشارکت حداکثری مردم در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی حمایت می کنیم و امنیت کامل همایش های قانونی آنان را فراهم کرده و خواهیم کرد.

استاندار خوزستان با اشاره به برگزاری همایش افطار اصلاح طلبان خوزستان گفت: استان خوزستان از معدود استان هایی است که اینگونه همایش ها در نهایت آرامش و امنیت لازم برگزار شده است. همه باید کمک کنند که فضا به‌تدریج باز شود و شرایط بهتری برای حضور نیروهای فعال در سطح اجتماع فراهم شود.

وی در حوزه اختیارات استانی اظهارداشت: از همه فعالیت‌های سیاسی قانونمند احزاب، تشکل‌ها و جمعیت‌ها دفاع می‌کنیم‎. باید به تدریج این فضا را باز و چالش ها را برطرف کنیم.

وی با بیان این‌که از دیدگاه من در حال حاضر نباید احزاب، جمعیت‌ها و گروه‌های سیاسی در برگزاری اجتماعات قانونی خود مشکلی داشته باشند، تصریح کرد: ‌ما مکلف هستیم این زمینه را فراهم کنیم‎؛ همچنین همه فرمانداران مکلف شدند در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند و فضا را برای این فعالیت‌ها باز کنند که این رویکرد به تشکل‌ها و جمعیت‌های دانشجویی هم تسری پیدا می‌کند.

مقتدایی با بیان این‌که اکنون به نظر می‌رسد هم از جناح اصولگرا و هم اصلاح‌طلب، کسانی که در این زمینه عاقلانه برخورد می‌کنند، در این موضوع که باید اجازه داد فعالیت‌های سیاسی شکل بگیرد، با یکدیگر اتفاق‌نظر دارند.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان اظهار امیدواری کرد با نزدیک شدن به زمان انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال جاری ، شاهد افزایش فعالیت های احزاب قانونی در استان و فعالان سیاسی از طیف های مختلف کشور باشیم تا انتخابات پرشور و باشکوهی را با حضور همه اقشار مردم استان برگزار کنیم.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.