استاندار: اداره‌کل ورزش و جوانان موفق‌ترین مجموعه خوزستان است

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: استاندار خوزستان در اولین جلسه شورای ورزش استان در سال ۹۴، با ابراز رضایت از عملکرد اداره‌کل ورزش و جوانان استان، گفت: بدون شک این دستگاه، موفق‌ترین مجموعه بوده است.

 

به گزارش (ایسنا)، عبدالحسن مقتدایی در جلسه شورای ورزش استان که امروز (سه‌شنبه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: زمانی در خوزستان تیم فوتبال نیرو و یا در تهران تیم کشاورزی را داشتیم که تیم‌داری می‌کردند اما اکنون شرایط به صورتی شده است که به طور مثال سازمان آب و برق در موضوعات اولیه خود مانده است. زمانی که از شرکت‌ها و ارگان‌های دولتی می‌خواهیم برای تحقق اهداف شورای ورزش استان به ما کمک کنند، بدون شک به ما می‌گویند که ما در کارهای خودمان هم مانده‌ایم.

 

وی با اشاره به وضعیت نامعلوم فروش امتیاز فولاد نوین، گفت: فولاد نوین دو ماه است که معطل شده است. ما اگر بخواهیم این امتیاز را در استان واگذار کنیم آن را به مناقصه و اگر بخواهیم آن را به خارج از استان بدهیم این امتیاز را به مزایده می‌گذاریم که البته هیچ کس هم راغب به واگذاری امتیاز به خارج از استان نیست.

 

استاندار خوزستان با اشاره به تلاش‌های مدیرکل ورزش و جوانان استان در جهت تحقق ماده ۱۸۰ و تعامل با نمایندگان استان در این زمینه، عنوان کرد: محدودیت‌های مالی به شدت وجود داشته است ولی وقتی یک مدیر از تدبیرش استفاده می‌کند و در راستای تحقق برنامه‌ها، تعامل برقرار می‌کند، این زیرکی آن را مدیر را نشان می‌دهد و این‌که در این زمینه ۲۵، ۲۶ میلیارد تومان به سمت آن دستگاه هدایت می‌شود، خوب است.

 

وی بیان کرد: اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان در سال گذشته با وجود مدت زمان کمی که در اختیار داشت، رقابت‌های لیگ جهانی کشتی فرنگی را میزبانی و برگزار کرد و این ناشی از آن است که با حداقل امکانات و حداکثر تعامل و تدبیر، کار شده است و بدون شک اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان موفق‌ترین مجموعه بوده است.

 

مقتدایی افزود: ارتباطی که بین اداره‌کل ورزش و جوانان و اداره‌کل آموزش و پرورش استان برقرار شد، بی‌نظیر بود و توفیقات بسیار خوبی نیز حاصل شد که معتقدم موفقیت قابل تقدیری است.

 

وی گفت: بدون شک باید به دنبال ایجاد و توسعه کیفیت، آن هم با هدف نهایی کردن باشیم و باید موفقیت و افکار را نیز توسعه دهیم و وقتی بحث ماده ۱۸۰ مطرح شده است، این عدد زمانی محقق می‌شود که انگیزه، استانی باشد.

 

استاندار خوزستان با اشاره به راه‌اندازی صندوق حمایت از پیشکسوتان و ورزشکاران، گفت: این موضوع جزو مواردی است که فکر می‌کنم آقای خبیر، حاجتی و ممتازان باید در این راستا برای آن راه‌کار ارائه دهند و من اصل این موضوع را تایید می‌کنم.

 

وی همچنین با مثبت ارزیابی کردن برگزاری جلسات هدف‌گذاری هیات‌های ورزشی توسط اداره‌کل ورزش و جوانان، عنوان کرد: وقتی کلیات هدف‌گذاری را با توجه به اعتباراتی که در پیش است، در نظر می‌گیریم، من اساس و کلیات آن را تایید می‌کنم.

 

مقتدایی با بیان این‌که یکی از نکاتی که نباید نسبت به آن در سال ۹۵ غفلت شود، برنامه ششم توسعه است، گفت: باید یکی از جلسات این برنامه را به ورزش اختصاص دهیم و انتقاد از مرکز هم مشخص شود و اگر قرار است آیین‌نامه تنظیم شود، به جای آن وارد قانون و سیاست‌ها شویم. ما هر وقت خواسته‌ایم، تمام شرکت‌ها به ما کمک کرده‌اند و اکنون باید به سمت و سویی برویم که احکام ما اصلاح شوند.

 

وی افزود: در این راستا باید یک برنامه تهیه کنیم و در بحث ماده ۵۳ ورود پیدا کرده و به صراحتا بگوییم به شرطی کار انجام می‌دهیم که استانی شود و باید به صورت صریح این موضوع را به وزیر ورزش بگوییم و باتوجه به موفقیت‌ها، باید احترامی برای توفیقات بیشتر قائل شود.

 

استاندار خوزستان خاطرنشان‌کرد: باید گزارش عملکرد پارلمان ورزش استان و مصوبات آن نیز ارایه شود و باید در هر فصل از سال، یک جلسه از پارلمان ورزش استان را داشته باشیم. این پارلمان می‌تواند تاثیرگذار باشد و باید موضوعات هر فصل را مشخص کنیم و ان‌شاالله که بتوانیم اولین جلسه این پارلمان در سال ۹۴ را در تابستان برگزار کنیم.

 

وی بیان کرد: هیات‌ها باید دو گزارش ارایه دهند؛ یکی در خصوص استعدادیابی که انجام می‌دهند تا مشخص شود که مدال‌هایی که کسب می‌شود چه تعداد آن کار هیات‌ها بوده است. دومین گزارش هم باید مربوط به عملکردشان و توجه به ورزش محلات، همگانی، روستایی و کارگری باشد. همچنین مشخص شود مسابقات منطقه‌ای و بین شهرستانی به چه صورت انجام شده است و البته کارهایی در این راستا انجام شده است که بسیار خوب بوده‌اند.

 

مقتدایی گفت: در جلسه بعدی  این شورا خواسته من این است که کارهای مربوط به برنامه ششم توسعه را در کارگروه تخصصی‌تان دنبال کنید و گزارش هیات‌ها با آن دو موضوع که به آن اشاره داشتم، ارایه شود.

 

وی بیان کرد: در پایان جا دارد از زحمات تمام دوستان که باعث ارتقا ورزش استان شده‌اند، تشکر کنم و باید بگویم ما می‌توانیم بهتر از این هم باشیم.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.