استاندارخوزستان: یک درصد بودجه باید در بخش ورزش استان هزینه شود

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: استاندارخوزستان گفت: بودجه ای که از یک درصد اعتبارات شرکت ها وسازمان های مستقر در این استان اخذ می شود باید برای رشد و رونق ورزش خوزستان هزینه شود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی سال قبل مصوب کردند که سازمان ها و شرکت ها مجاز هستند یک درصد بودجه خودرا در زمینه ورزش هزینه کنند.

به گزارش ایرنا عبدالحسن مقتدایی روزسه شنبه در نخستین نشست شورای ورزش خوزستان اظهارداشت: اعتباری که از این بابت جمع می شود به جای اینکه دراختیار وزارت ورزش وجوانان قرار گیرد باید در خوزستان هزینه شود.

وی اضافه کرد: اگر غیر از این باشد ما در این زمینه برای اخذ چنین اعتباری قدم برنخواهیم داشت.

رییس شورای ورزش خوزستان به لزوم هدف گذاری برای انجام برنامه ها و مسابقات درسال جاری اشاره کرد و گفت: مسابقات و برنامه هایی که اجرا می شود باید اهداف آن برای رشد و فعالیت های هیات ها معلوم و مشخص باشد ضمن آنکه خروجی هایی که از این مسابقات بدست می آید باید معرفی شود.

مقتدایی یادآور مشکلات مالی وکمبود های آن درخوزستان شدو اظهار داشت: با وجود اینکه در این زمینه مشکلاتی داشتیم اما با مدیریت خوب ورزشکاران ما موفقیت های خوبی در مسابقات داخلی و خارجی به دست آوردند.

وی گفت: براساس تشکیل شورای ورزش ضمن برنامه ریزی مدون توانستیم کارهای مثبتی در این زمینه انجام دهیم.

رییس شورای ورزش خوزستان اظهار داشت: مسابقاتی که هیات های ورزشی برگزار می کنند موظف هستند علاوه بر بررسی نتایج آن و رشد آن ورزش نسبت به گذشته ،می بایست استعدادهای شناخته شده را نمایان و معرفی کنند تا ما بدانیم در چه موقعیتی هستیم.

استاندار خوزستان گفت: هدف گذاری برای برنامه های امسال یک کار پسندیده وخوب است لذا ما باید بدانیم موقعیت ورزش ما دررده محلات ، کارگری و همگانی درچه موقعیتی قراردارد از این رو کار این گروه ها باید مرتب رصد شود.

در آغاز این نشست مدیرکل ورزش وجوانان خوزستان گزارشی ازعملکرد این اداره درسال گذشته وبرنامه های آن در سال جاری ارایه کرد.

فرامرز کیانی زاده گفت: در سال گذشته ورزشکاران ما موفقیت های قابل توجهی در مسابقات داخلی و خارجی به دست آوردند که نسبت به سال قبل از آن درخور توجه بود.

وی به برنامه های امسال اشاره کرد و اظهار داشت: قرار است در سال جاری ۳۰ پروژه بزرگ ورزشی را در این استان افتتاح کنیم که در رونق ورزش سهم بسزایی خواهد داشت.

کیانی زاده به بحث در آمد زایی برای ورزش اشاره کرد و اظهار داشت: در برنامه داریم در مکان های ورزشی که امکان داشته باشد مغازه هایی دایر تا از این طریق بتوانیم درآمد داشته باشیم.

در این جلسه بعضی از اعضا سوالاتی مطرح که به آنها توسط استاندارخوزستان و مدیرکل ورزش و جوانان پاسخ های لازم داده شد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.