گزارشی از آخرین وضعیت تیم های خوزستانی در لیگ پانزدهم فوتبال

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: گرچه مدت زیادی از صعود فولاد نوین به لیگ برتر گذشته اما هنوز تکلیف این تیم مشخص نشده است. استقلال خوزستان مانند سال گذشته در حال پوست اندازی است و فولادی‌ها با حفظ بازیکنان مورد نظر اسکوچیچ با ثبات نشان داده‌اند.

با آغاز فصل نقل و انتقالات تیم‌های خوزستانی کمی دیر به خود آمدند و در این فصل شروع به یارگیری کردند.

مسئولان فولاد خوزستان با تکیه بر خواسته‌های اسکوچیچ سرمربی کروات خود علیرضا سلیمی، مساریچ، بهمن کامل، مهدی بدرلو، ماتیاس چاگو و اسماعیل شریفات را حفظ کردند.

فولادخوزستان

فولادی‌ها پس از اینکه بازیکنان مورد نیاز خود را حف کردند، محمد قاضی، احمد آل نعمه، شهاب کرمی، محسن مسلمان و ارشاد یوسفی را کنار گذاشتند تا بتوان بازیکنان مورد نیاز خود را جذب کنند.

سرخ پوشان اهوازی در نخستین قدم خود برای تقویت خط حمله خود دو مهاجم خوزستانی تیم‌های نفت مسجدسلیمان و پرسپولیس تهران یعنی حسین مالکی و مهدی دغاغله را جذب کردند.

گرچه فولادی‌ها نتوانستند مهدی مومنی، سیامک کوروشی و جابر انصاری را جذب تیم کنند اما توانستند هافبک ۲۵ ساله نفت تهران یعنی حسین ابراهیم را به اهواز بیاورند تا فولادی‌ها در خط میانی مشکلی نداشته باشند.

فولادی‌ها امسال هم نتوانست از بازیکنان آکادمی خود که باید به سربازی بروند استفاده کند و احتمال جدایی بختیار رحمانی، سروش رفیعی و سروش سعیدی وجود دارد که به احتمال فراوان این بازیکنان به تراکتورسازی تبریز می‌پیوندند.

تصفیه حساب ۸ بازیکن آبی پوش

استقلال خوزستان

دیگر تیم خوزستانی لیگ برتر امسال نیز مانند سال گذشته شروع به پوست اندازی کرده و با بسیاری از بازیکنان خود تصفیه حساب کرد.

میثم مجیدی، مهدی مومنی، یزدان عباسیان، محمدرضا مهدوی، رضا کاردوست، ایمان باصفا، مجید حیدری و لامین دیاوارا بازیکنانی هستند که ویسی عذر آنها را خواست و از جمع آبی پوشان جدا شدند.

ویسی دوباره به بومی کردن تیم توجه داشته و فرشاد جان‌فزا، حسن بیت سعید و زحیم زهیوی را از فولاد نوین اهواز و صنعت نفت آبادان به تیم اضافه کرد.

همچنین آنها از سهمیه‌های لیگ دسته یک و امید استفاده کردند و دانیال ماهینی، محسن فیاض‌بخش و فرشاد سالاروند را به تیم اضافه کردند.

آبی‌های خوزستان در کادر فنی تغییراتی ایجاد کردند، به طوری که سیروس نعمتی‌پور به کادرفنی این تیم اضافه و هوشنگ لوینیان جدا شد. علی اکبر مهدی پور، سیروس پورموسوی و فرشاد بختیاری نیز به عنوان مربی دروازه‌بانان در این کادر باقی ماندند.

استقلال خوزستان تاکنون اردویی برپا نکرده است اما به احتمال فراوان اردوی آنها از فردا در بروجرد یا سرعین برپا خواهد شد.

بلاتکلیفی سومین نماینده خوزستان در لیگ برتر

فولاد نوین

بلاتکلیف ترین تیم لیگ برتر نیز فولاد نوین است، تیم دوم فولاد نمی‌تواند در لیگ پانزدهم شرکت کند و استقلال اهواز جدی ترین گزینه خریداری سهام سرخ پوشان اهوازی است.

فولاد نوینی‌ها خواهان حضور مجدد در لیگ دسته یک فوتبال هستند و این مهم‌ترین مانع انتقال سهام این تیم به استقلال اهواز است.

گرچه مدیرعامل استقلال اهواز اعلام کرده که روز یکشنبه موضوع انتقال سهام فولاد نوین به این تیم قطعی می‌شود اما احتمال واگذاری سهام سرخ پوشان اهواز به نفت آبادان وجود دارد و مدیران نفت در گفت‌وگوهایی اعلام آمادگی کرده‌اند.

البته استقلالی‌ها تاکنون بیکار ننشسته اند و با رضا مهاجری سرمربی فصل گذشته سیاه جامگان به توافقات اولیه رسیده‌اند و حالا باید منتظر ماند که آخرین سهمیه فوتبال خوزستان برای حضور در لیگ برتر از بلاتکلیفی خارج شود.

تسنیم/

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.