ازکاندیداهای احتمالی دزفول تا ماجرای غیرعلنی شدن شورای سلامت

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: روزنامه فرهنگ جنوب در تازه ترین شماره خود در ستون زیر ذره بین نوشت:
از ما نشنیده بگیرید
* در روزهای پایانی مهلت استعفای داوطلبان نمایندگی مجلس دهم خبرها حکایت از استعفای سید احمد آوایی از سمت معاون حقوقی و امور مجلس وزیر صنعت معدن و تجارت حکایت دارد. آوایی که پیش از این در دوره های هفتم و هشتم سمت نمایندگی مردم دزفول را در مجلس شورای اسلامی به عهده داشته است در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شد و عدم حضور وی به عنوان نامزد در دین دوره موجب نارضایتی بین اقشار مختلف مردم شهرستان شد و نتیجه انتخابات دوره گذشته به شکل دیگری رقم خورد.
*طبق شنیده ها جواد کاظم نسب الباجی رییس شورای شهرستان اهواز جهت ورود به عرصه انتخابات مجلس دهم استعفا داده و از قرار معلوم با این استعفا هم موافقت شده است.
*علاوه بر عباس پاپی زاده پالنگان نماینده فعلی دزفول در مجلس اسامی دیگری از جمله محمدعلی دوایی فر شهردار پیشین دزفول، عظیم سرافراز عضو شورای اسلامی شهر دزفول، غلامعلی رجایی مشاور فرهنگی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، عبدالحسین شاه حسینی از سرداران سابق سپاه و مسئول ستاد انتخاباتی پاپی زاده در دور دوم انتخابات نهمین دوره مجلس، عبدالمحمد رئوفی نژاد استاندار سابق زنجان و برخی اسامی دیگر این روزها به عنوان نامزد دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شهرستان دزفول مطرح هستند.
* همزمان با تشدید فعالیت ها برای حضور در انتخابات مجلس شنیده شده ارتباطات قابل تاملی بین برخی نامزدهای احتمالی انتخابات و پیمانکاران برقرار شده است که این مساله موجب می شود انتظار رقابتی پر زرق و برق را داشته باشیم.
* جلسات شورای سلامت خوزستان به دلایل نامعلومی غیرعلنی شده و این شائبه را به موجود می آورد که نکند شایعات شبکه های مجازی صحت داشته باشد و مسئولین هم درصدد پنهان کاری هستند! البته شایعات وبا و آلودگی آب اهواز که این روزها در واتس آپ دست به دست می چرخد صحت ندارد اما مسئولین هم نباید با غیرعلنی کردن جلسان به شایعات دامن بزنند.
* پس از ماه ها رایزنی بالاخره نمایندگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در حمیدیه راه‌اندازی شد و حجت الاسلام احمد خلفی با حکم همایون قنواتی بر صندلی آن نشست.
* از قرار معلوم پیرو انتصابات دنباله دار مقتدایی، استاندار خوزستان این بار شهبازی فرماندار ویژه آبادان را به عنوان نماینده فرمانداران استان در بنیاد ملی نخبگان انتخاب کرد.
* همزمان با فعالیت جریان های مختلف سیاسی در خوزستان برای بستر سازی انتخابات آتی اخبار رسیده حاکی است احمدی نژادی ها هم در استان دست به کار شده اند و با رایزنی های گسترده در حال ارتباط با برخی فعالان فرهنگی اجتماعی هستند.
* یکی از فرماندارانی که طی هفته های گذشته برکنار شده بود بنا بر خبرهای رسیده گزینه اصلی فرمانداری شهرستانی است که هنوز مسئولیت آن برعهده گزینه دولت دهم است.
* طبق اخبار رسیده، عباس شوهانی و ناظم ثباتی به عنوان بخشدار مرکزی و دارخوین شهرستان شادگان منصوب شدند.
* شهروندان آبادانی پس از کسب دومین پیروزی تیم ملی ایران برابر آمریکا در چارچوب رقابت های لیگ جهانی در خیابان های این شهر به شادی پرداختند. با توجه به همزمانی این شادی ها با بازگشت مردم از آیین های افطاری، با بروز ترافیک، حرکت خودروها در خیابان های اصلی شهر آبادان با مشکل مواجه شد.
* در مراسمی با تقدیر از زحمات مرتضی قائد ناظری رئیس قبلی اداره صنعت، معدن و تجارت اندیمشک در دوران تصدی این مسئولیت که به افتخار بازنشستگی نائل شده است، یوسف کامکار به عنوان سرپرست جدید این اداره معرفی و منصوب شد.
مقتدایی هنوز با استعفای  اورکی موافقت نکرده است
پس از استعفای سه نفر از مدیران استانداری، خبرها حاکی از آن است که تاکنون با یکی از این سه استعفا موافقت نشده است. در همین زمینه استاندار خوزستان گفتکه استعفای دو مدیر این استانداری پذیرفته شد و استعفای یک نفر آنان در حال بررسی است. چنانچه نفر جایگزین مدیرکل سیاسی مشخص شود با استعفای وی نیز موافقت خواهد شد.
جلسه جنجالی شورای آبادان !
نشست یک شنبه شورای شهر آبادان که قرار بود به بررسی استعفای مهندس شیرازی بپردازد دوباره به حاشیه کشیده شد و باز هم استعفای وی بلاتکلیف ماند. در این نشست مطرح شدن استعفای شهردار باعث خروج شش عضو شورا از جلسه شد. آنگونه که در اخبار منتشر شده جاسم ثامری، یکی از اعضای شورا، نامه‌ای باز می کند و می گوید نامه استعفای شهردار آبادان است. با توجه به خلاف دستور جلسه بررسی لوایح، رئیس شورا ختم جلسه را اعلام می کند!
باز هم تبعیض !
اخیرا یکی از شرکت های خوزستان طی بخشنامه ای به کلیه واحدهای تابعه، برای رفاه حال کارمندان و کارگران این شرکت در ماه رمضان ساعات کاری را کاهش داده و خواهان اعمال آن در این روزها شده است. از سوی هیات دولت در بخشنامه ای به تعطیلی و تغییر ساعات اداری در شرایط ویژه به استانداران و مدیران دستگاه ها تفویض کرده است اما اکنون شاهد اعمال این تسهیلات برای شرکت و سازمان های خاص می باشیم.
اکنون این پرسش از مدیریت عالی استان باقی است،چرا باید تغییر ساعات کاری در ماه رمضان مخصوص نور چشمی ها باشد، اما کارکنان سختکوش سایر سازمان ها و نهادها از این تسهیلات برخوردار نمی باشند؟ آیا گرما و ضعف ناشی از روزه داری فقط به کارکنان شرکت های نفتی مختص و منحصر می باشد یا برای همه روزداران بویژه کارگران و کارمندان قابل احساس است ؟ آیا جناب استاندار محترم از شرایط بانوان کارمند و روزه دار مطلع هستند که پس از بازگشت از محیط کار باید پس از ورود به منزل مستقیما جهت پخت و پز و تهیه افطار آنهم با زبان روزه به آشپزخانه بروند و در صورت داشتن بچه های خردسال این شرایط سخت برای انان مضاعف تر می شود؟
با توجه به تفویض مساله تغییرات ساعات و تعطیلی ادارات در شرایط خاص به استانداران و روسای دستگاه ها چرا استاندار محترم از این اختیارات برای رفاه حال کارمندان و کارگران روزه دار سایر دستگاهها استفاده نمی کنند؟ ایا گرمای ۵۰ درجه اهواز و خوزستان دلیل روشنی برای استنباط و تعمیم شرایط خاص مورد نظر بخشنامه دولت نیست؟
چه اقدامی شده؟!
معاون اجرایی انجمن محیط زیست و منابع طبیعی خوزستان گفته است که از مسئولان محیط زیست می‌خواهیم پاسخ دهند طی دو سال گذشته که میزان ریزگردها در خوزستان به حداکثر رسیده چه اقدامی انجام داده‌اند؟! سازمان محیط زیست به‌ عنوان متولی محیط زیست باید به مردم و تشکل‌های زیست محیطی گزارش دهد که برای کنترل این پدیده چه کرده است. طهماسبی از سازمان محیط زیست هم انتقاد کرده و گفته است که متاسفانه سازمان محیط زیست خوزستان هیچ حمایتی از انجمن محیط زیست نمی‌کند.
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.