از استخدام های غیر بومی تا بدهی به شهرداری ویس/ سهم شهرستان باوی از نیروگاه رامین فقط آلودگی است

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: نیروگاه رامین ویس که در کیلومتر ۲۰ جاده اهواز-ملاثانی قرار دارد؛ یکی از نیروگاه های ایران با ظرفیت تولید یک هزار و ۹۰۳ مگاوات برق است که شامل شش واحد بخار ۳۱۵ مگاواتی می باشد.

این نیروگاه که در شهرستان باوی قرار دارد و بالای هزار و ۸۰۰ نفر پرسنل دارد که اکثرا غیربومی می باشند ولی متأسفانه با استخدام نیروهای غیربومی و همچنین مشکلات زیست محیطی نظیر آلایندگی هوا و فاضلاب و عدم پرداخت عوارض مشکلات زیادی را برای مردم این شهرستان ایجاد کرده است.
برخی از اقدامات و استخدام های غیربومی در نیروگاه رامین در چند ماه اخیر واکنش مسئولان شهرستانی و استانی را در پی داشت که اخبار مرتبط در اختیار خوانندگان محترم قرار می گیرد.
 فرماندار باوی گفت: نیروگاه رامین جز آلودگی زیست‌محیطی سودی برای شهروندان ندارد.
حیدر سیدی فرماندار شهرستان باوی اظهار داشت: نیروگاه رامین سالانه هزینه‌های زیادی دریافت می‌کند اما به جز آلودگی زیست محیطی سودی برای شهرستان باوی ندارد.
وی افزود: در سال‌های اخیر این نیروگاه بیشترین درآمد را داشته اما کمترین هزینه را برای شهرستان و منطقه ویس انجام نداده است و حتی استخدام نیروی انسانی این نیروگاه نیز از استان‌های دیگر تامین می‌شود.
فرماندار باوی تصریح کرد: عدم همکاری مسئولان نیروگاه رامین مشکلات زیادی برای شهروندان باوی خصوصا شهر ویس ایجاد کرده و به هیچ‌وجه حاضر به پذیرش خطاهای خود نیستند.
سیدی اضافه کرد: از نیروگاه رامین نفرت دارم و به خاطر مردم هر کاری برای حقوق شهروندان باوی انجام خواهم داد.
سهم شهرستان باوی از نیروگاه رامین فقط آلودگی است
فرماندار شهرستان باوی گفت: سهم مردم این شهرستان از وجود نیروگاه حرارتی تولید برق رامین، فقط آلودگی و حوادث ترافیکی است.
حیدر سیدی فرماندار شهرستان باوی اظهار کرد: یکی از واحدهای تولیدی موجود در شهرستان باوی، نیروگاه حرارتی تولید برق رامین است که متاسفانه هیچ همکاری برای توسعه و رونق شهرستان از خود نشان نمی دهد و سهم مردم باوی از فعالیت این واحد تولید بزرگ و عظیم، تنها آلایندگی است.
مدیرعامل نیروگاه رامین اگر نیروی غیر بومی استخدام کند به فکر رفتن باشد/نیروگاهی که نیروی بومی استخدام نمی کند
سید شریف حسینی عضو هیئت رئیسه مجلس اظهار داشت: تنها نیروگاهی که نیروی بومی جذب نمی کند نیروگاه رامین ویس است که دستور طرح سؤال از وزیر نیرو در رابطه با نیروگاه رامین داریم.
وی تصریح کرد: یکی بحث آلایندگی هوا که توسط نیروگاه رامین ویس صورت گرفته و سهم آلایندگی آن را پرداخت نمی کند، متاسفانه صنایع آلاینده سلامت شهروندان را به مخاطره می اندازند، محیط زیست را از بین می برند و بسیاری از زیرساخت ها را دچار آسیب و تخریب می کنند.
وی ادامه داد: موضوع دیگری که در دستور کار داریم موضوع عدم استخدام نیروهای بومی منطقه در نیروگاه رامین می باشد که وزیر نیرو باید جوابگو باشد.
نماینده مردم اهواز و باوی و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از دغدغه ها و گلایه مندی های ما از مدیریت نیروگاه رامین عدم استخدام نیروهای بومی می باشد که منطقه را دچار مشکل کرده است.
وی در پایان خاطر نشان کرد: مدیر عامل نیروگاه رامین اگر نیروی غیر بومی استخدام کند به فکر رفتن باشد، بحث اشتغال دغدغه ی مردم است و ما بعنوان نماینده مردم به صورت جدی در مجلس پیگیر این موضوع هستیم.
مدیرعامل نیروگاه رامین قرار نیست فقط از آشنایان خود استخدام کنید
سیدشریف حسینی نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس با افشاگری از پشت پرده استخدام غیربومی ها در شهرستان باوی؛ گفت: مدیرعامل نیروگاه رامین اگر اینجا نشستید قرار نیست فقط از آشنایان خود استخدام کنید نیروهای جوان پتانسیل شهرستان باوی هستند از همین جوانان بومی شهرستان استفاده کنید.
وی افزود: اولویت اول با استخدام نیروهای بومی است، وقتی جوانان زیادی در شهرستان باوی بیکار هستند پس باید اولویت اول با استخدام نیروهای بومی همان شهرستان باشد.
نیروگاه رامین ۳ میلیارد تومان به شهرداری ویس بدهی دارد
ابراهیم عباس نژاد رئیس شورای شهر ویس اظهار داشت: متاسفانه نیروگاه رامین عوارض قانونی را که براساس قانون باید به شهر ویس پرداخت کند، پرداخت نمی کند که این موضوع سبب بروز مشکلاتی برای مردم و مسئولان این شهر برای اداره امور در آن شده است که باید با پیگیری مسئولان ذیربط و نظارت بر روند فعالیت های نیروگاه نسبت به پرداخت این عوارض به شهر اقدام شود.
وی تصریح کرد: نیروگاه رامین در حدود ۳۰ میلیارد ریال به شهرداری ویس بدهی دارد در همین راستا نیروگاه موظف به پرداخت عوارض است و چند سال است که هیچ وجهی پرداخت نکرده است.
رئیس شورای شهر ویس گفت: نیروگاه رامین در لیست واحدهای آلاینده قرار گرفته است. این نیروگاه با استفاده از مازوت و ایجاد آلایندگی هوا و همچنین ورود فاضلاب صنعتی آلودگی بسیار زیادی ایجاد کرده و مردم ویس از این مسئله متضرر شده اند که باید حقوق حقه مردم به آنها پرداخت شود و از این جهت ما مظلوم واقع شده ایم.
یکی دیگر از مواردی که در دستور کار باوی نیوز قرار دارد افشای مسائل پشت پرده در استخدام های نیروگاه رامین است که اتفاقا توسط یکی از اشخاص معلوم الحال اداره می شود که بزودی با جمع بندی گزارشات و مستنداتی که از سوی منابع مختلف به این سایت رسیده منتشر خواهد شد.
این حق مردم باوی است که از نحوه استخدام در نیروگاه رامین که در شهرستان باوی قرار دارد ولی نیروهای غیربومی استخدام می شوند مطلع شوند و نمی توان با لاپوشانی برخی واقعیات آن را نادیده گرفت.
پی نوشت:
۱٫ عضو هیئت رئیسه مجلس: مدیرعامل نیروگاه رامین اگر نیروی غیربومی استخدام کند به فکر رفتن باشد… با توجه به موضع گیری و واکنش مسئولان شهرستانی و استانی احتمالا وقت رفتن فرا رسیده است آقای مدیر!
۲٫ عضو هیئت رئیسه مجلس: مدیرعامل نیروگاه رامین قرار نیست فقط از آشنایان خود استخدام کنید… این واکنش نماینده مردم در مجلس شائبه استخدام های سفارشی و فامیلی در نیروگاه رامین را بیان می کند!
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • متاسفانه نیروگاه حرارتی بندرعباس هم در حال غیربومی شدن است با مدیریت ضعیف جناب مهندس داوود محمودی که خود یک هرمزگانی می باشد اما اکثر استخدامی ها از توابع استان فارس هستن و خبر بدتر اینه که این آقای همه فن حریف در راه نیروگاه رامین می باشددیگه بقیه اش با شما مردم باوی