انتقاد نماینده ولی فقیه از وضعیت اشتغال در استان خوزستان

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری امروز در جمع مردم اهواز اظهار داشت: در استان خوزستان اوضاع اشتغال بسیار نامناسب است به گونه‌ای که در هر خانه حداقل یک نفر فاقد شغل وجود دارد.

وی افزود: کارخانجات و ادارات دولتی دیگر ظرفیت جذب نیروی مازاد را ندارند و بر همین اساس باید زمینه فعالیت برای جوانان خوزستانی در بخش‌های کشاورزی و دام‌پروی فراهم شود.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان گفت: مقام معظم رهبری با توجه به ظرفیت‌های بالای بخش کشاورزی در استان خوزستان طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشت را در استان مطرح کردند که این امر در صورت اجرا، م‌ تواند زمینه خوبی در اشتغال جوانان خوزستان باشد.

وی با اشاره به سفر اخیر وزیر نیرو به استان خوزستان گفت: از وزارت نیرو آب مورد نیاز طرح ۵۵۰ هزاری کشت اراضی استان خوزستان را درخواست کردیم که با پاسخ منفی وزیر نیرو مواجه شدیم.

امام جمعه اهواز با اشاره به صحبت‌های وزیر نیرو گفت:  وزارت نیرو تنها آبیاری نیمی از این اراضی را تقبل کرد که این جای تاسف دارد.

وی با اشاره به اینکه مشکل ریزگردهای استان خوزستان یک مسئله ملی است، تصریح کرد: ریزگردها مانند ابر از استان‌های غربی به سمت دیگر استان‌ها انتقال می‌یابند که باید هر چه سریع‌تر این مشکل حل شود.

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به کم آبی تالاب هورالعظیم گفت: این تالاب در نقش مبارزه با ریزگردها بسیار مفید بود که متاسفانه در سایه بی توجهی وزارت نیرو و طر‌ح‌های بی مطالعه در حال خشک شدن است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.