سرعت گیر در بزرگراه امام حسن خوزستان انتخاب بین بد و بدتر است

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان گفت: انتخاب احداث سرعت گیر و یا تقاطع بر روی بزرگراه امام حسن مجتبی(ع) در اصل انتخاب بین بد و بدتر است.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ قدرتی عصر سه شنبه در جلسه بررسی وضعیت جاده امام حسن مجتبی(ع) عنوان کرد: در هیچ نقطه از دنیا نمی توان بزرگ راه شش باندی را پیدا کرد که بریدگی هایی بر روی آن احداث کرده باشند. متاسفانه این اشتباه بزرگ در جاده امام حسن مجتبی (ع) اتفاق افتاده است. این مسئله به نوعی ایجاد زمینه برای بروز تصادفات محسوب می شود.

وی افزود: به دلیل اینکه دو طرف جاده، شش بانده امام حسن مجتبی (ع) منطقه مسکونی شامل ویس و شیبان وجود دارد، به طور حتم خودروهای فراوانی نیاز به گردش به چپ و راست جاده دارند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان با بیان اینکه در زمستان گذشته چندین تصادف زنجیره ای در این مسیر رخ داد، گفت: انتخاب احداث سرعت گیر و یا تقاطع بر روی این مسیر در اصل انتخاب بین بد و بدتر است. این مسئله عامل تصادفات از نوع عقب به جلو را فراهم می کند.

قدرتی تصریح کرد: در صورتی که این جاده نیازمند ادامه مسیر است به طور حتم باید چندین دور برگردان بر روی آن احداث کرد. خوشبختانه این جاده ظرفیت احداث دور برگدران را دارد.

وی با بیان اینکه این جاده در مالکیت اداره راه و شهرسازی قرار گرفته است، گفت: در این زمان شهرداری ویس و شیبان نیز در حال فعالیت هایی در این مسیر هستند. متاسفانه عدم هماهنگی بین این چند نهاد در زمان رخ داد تصادفات مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد می کند.

تقاطع ها غیر اصولی احداث شده اند 

فرماندار باوی نیز در این جلسه گفت: تقاطع های غیر همسطح ساخته شده در این مسیر غیر اصولی است، این مسئله نقش پر رنگی در افزایش تصادفات منجر به فوت در این منطقه ایفا می کند. طول این جاده تا شهر جدید رامین حدود ۴۵ کیلومتر است.

وی افزود: متاسفانه در طول یک سال و نیم گذشته، ۱۴ نفر در تصادفات جاده ای این مسیر حادثه خیز کشته شدند.

فرماندار باوی با بیان اینکه روکش آسفالت این جاده به صورت کلی از بین رفته، گفت: براساس اطلاعات به دست آمده، روزانه ۱۰ هزار خودرو در این مسیر تردد می کنند.

وی با اشاره به ریزش بدنه پل شیبان اظهار کرد: این مسئله خطرات بسیار زیادی را خودروهای در حال تردد از این جاده ایجاد می کند. حل و فصل مشکلات روشنایی این مسیر نیز در محدود شهر باوی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

شهردار شیبان نیز با حضور در این جلسه عنوان کرد: برای اتصال شرق و غرب این شهر نیازمند احداث یک میدان و یا  تقاطع غیر هم سطح هستیم اما متاسفانه در هر دو مورد مخالفت هایی از سوی نهاد های مختلف شکل گرفته است. با توجه به سرعت بالای حرکت خودروها در مسیر شیبان به ملاثانی ضرورت اتصال ایمنی دو قسمت شرق و غرب این شهر احساس می شود.

شهردار ویس نیز با حضور در این جلسه عنوان کرد: متاسفانه زیر گذر شهر ویس غیر استاندار است و در این زمان حتی امکان عبور خودروهای امدادی و آتش نشانی برای ورود به شهر وجود ندارد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.